تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت : ایجاد کسب و کار مولد از سوی خانواده ها و دولت، نیاز اصلی این روزهای اقتصاد کشور است.
کد خبر: ۶۳۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 05 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الاسلام ناصر رفیعی در بیست و دومین شب از سلسله نشست های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مصلای امام خمینی (ره) افزود: عده ای فقط کار را در پشت میز نشستن و اداری می دانند، در حالی که امکانات کشور جوابگوی این تقاضا نیست و باید کسب و کار مولد ایجاد شود.
وی تاکید کرد: روایت و آیات، دو گونه نگاه به مال و ثروت دارند، که یک بُعد آن درباره ثروت اندوزی و اشرافی گری سرزنش شده است و این روایات تاکید دارند که کسب درآمد باید حلال و از راه مشروع باشد.
رفیعی اظهار داشت: ثروت داشتن و رفاه هرگز مورد مزمت و سرزنش نیست، ولی باید از راه مشروع و حلال باشد.
وی، احتکار کردن را بزرگترین ضربه به جامعه دانست و تصریح کرد: محتکر ، دائم الخمر و قواد، هر سه جامعه را از مسیر درست خود منحرف می کند.
به گفته وی، خرید طلا از سوی برخی از افراد در طول دو سه ماهه اخیر 200درصد رشد شده است، که اگر در هر کشوری این اتفاق افتاده باشد باعث تاثیر منفی بر اقتصاد خواهد شد.
رفیعی یادآور شد: بازار آشفته اقتصادی سه عامل دارد که یکی از عوامل آن خارجی و مساله برجام است و عامل دیگر نیز ناکارآمدی مدیریت و تیم اقتصادی دولت است و بخش سوم نیز رویکرد مردم نسبت به خرید کالا است.
به گفته وی، اگر مردم سکه های طلا را در خانه ها نگهداری نکنند و آن را وارد بازار کنند قیمت ها تغییر خواهد کرد.
رفیعی افزود:به تازگی در خصوص مسائل اقتصادی کشور 40 نفر از علما و روحانیون نامه ای نوشتند و به ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت اذهان کردند.
این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: براساس روایت ها احتکار از دزدی در نزد خداوند بدتر است چرا که شخص محتکر، مایحتاج مردم را برای فروش با قمیت بالاتر احتکار می کند.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه 6 ویژگی اشرافی گری را برشمرد و گفت : حق انکاری و تضیع حقوق دیگران از شاخصه های اشرافی گری در جامعه اسلامی است.
رفیعی اظهار داشت: در دهه 60مردم به شهید رجایی نگاه دینی داشتند و باید سلوک این شهید برای همه خدمتگزاران مورد توجه قرار گیرد.
بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی شنبه شب با عنوان «انقلابی؛ بایدها و نبایدها» از بیست و سوم تیرماه تا چهاردهم مردادماه در مهدیه مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار