تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی باید از ظرفیت فارغ‌التحصیلان بیکار به خوبی استفاده کند.
کد خبر: ۶۳۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 05 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد خالدی اظهار کرد: فلسفه وجودی جهاد دانشگاهی این است که پلی میان صنعت و دانشگاه باشد و از ابتدا اکثر نیروهای این نهاد انقلابی از نیروهای جهادی و اهل مبارزه در میدان هشت سال جنگ تحمیلی بودند.
وی افزود: امروز اهداف جهاد دانشگاهی گسترده‌تر از گذشته است و باید تلاش شود تا در علوم روز که 10 تا 20 کشور برتر دنیا دنبال آن هستند، ورود کند و در این زمینه پیشگام باشد.
خالدی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند دانشجویانی در رشته‌های کاربردی و متناسب با صنعت تربیت کند، تصریح کرد: باید با جذب نخبگان در پروژه‌های پژوهشی، کارهای اقتصادی موثر را انجام دهد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: بایستی دید در سایر دانشگاه‌ها چه آموزش‌هایی داده می‌شود و جهاد دانشگاهی با ارائه آموزش کوتاه مدت که می‌تواند فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را توانمند کند، به ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاه به بازار کار کمک کند.
وی گردشگری را از ظرفیتن‌های استان دانست و عنوان کرد: باید با آموزش افرادی به آنان نحوه برخورد با گردشگر و ... را آموخت تا بتوان موجب درآمدزایی و ایجاد شغل شد و استان نیز به گردشگران به خوبی معرفی شود و این از اقداماتی است که می‌تواند از سوی جهاد دانشگاهی صورت گیرد.
خالدی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی باید از ظرفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار به خوبی استفاده کند، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی با ارائه آموزش‌های کوتاه مدت به شکل کاربردی در ایجاد اشتغال جوانان موثر واقع شود.
وی گفت: این نهاد انقلابی می‌تواند با انجام پژوهش‌های بنیادین دانشگاهی نقش آفرینی کند و بخشی از نیازهای کشور را برطرف کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار