تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با اعمال ممنوعیت کشت برنج و کاهش 25 درصدی کشت گیاهان آب بر در بهار امسال، مصرف آب بخش کشاورزی استان نیز کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۳۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 04 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- از روابط عمومی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ذبیح الله غریب، محصولات زراعی را شامل؛ ذرت، چغندرقند، حبوبات، سیب زمینی و پیاز در 165 هزار هکتار ازاراضی زراعی این استان دانست.
وی ادامه داد: این میزان کشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
غریب، کاهش محسوس بارندگی در سال زراعی جاری را از دلایل کاهش کشت بهاره عنوان کرد و گفت: حفظ وضعیت موجود برای کشت پاییزه محصولات گندم، جو و کلزا در دستور کار قرار دارد.
رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری از تجهیز 47 درصد از اراضی زراعی و باغی این استان به روش آبیاری نوین خبر داد و تصریح کرد: در بهار امسال با مدیریت بهینه افزون بر 20 میلیون مترمکعب در مصرف آب بخش کشاورزی صرفه جویی شده است.
غریب گفت: با توجه به افت شدید سفره های زیرزمینی و کاهش بارندگی ها، بذر اصلاح شده زودرس و میان رس به حد کافی بین کشاورزان با قیمت دولتی توزیع می شود.
وی از توزیع بذر اصلاح شده ذرت زودرس علوفه ای یارانه دار و توصیه به کشت محصول پیاز و چغندر نشاء در مزارع استان خبر داد و اظهار داشت: با کشت گیاهان زراعی زودرس کاهش 15 درصدی در مصرف آب کشاورزی ممکن خواهد شد.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار