تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر شیلات وآبزی پروری سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان قطب اصلی تولید ماهیان سردابی در کشور بوده که طی سالیان گذشته حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد از تولید ماهیان سردابی کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۶۳۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ 01 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان، پرویزمنصوری اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری دارای منابع آبی عظیم شامل ۱۲۹۶ دهنه چشمه، ۷۸۰ رشته قنات، ۳۰۱۲ حلقه چاه کشاورزی، ۲۰رودخانه دائمی به طول ۴۰۸۶ کیلومتر، سه تالاب، ۴ سد مخزنی کشاورزی و برقابی بوده که بخش عمده ای از منابع آبی کشور را دارا است.
وی افزود: این ظرفیت‌های خدادادی به همراه پتانسیل‌هایی که در زمینه پ‌های تولید آبزیان، تولید خوراک آبزیان، فرآوری و بسته بندی آبزیان و ... وجود دارد توانسته است چهارمحال و بختیاری را به عنوان قطب نخست تولید ماهیان سردابی کشور معرفی و توانسته اشتغال مستقیم بالغ بر ۲۵۰۰ نفر و حدود ۷۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم کند.
منصوری تصریح کرد: این استان قطب اصلی تولید ماهیان سردابی در کشور بوده که طی سالیان گذشته حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد از تولید ماهیان سردابی کشور را به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در بخش تولید ماهیان زینتی نیز طی سالیان اخیر رشد چشمگیری در استان حاصل شده است به گونه‌ای که میزان آن طی سالیان گذشته از ۲۰ هزار قطعه در سال به بالغ بر ۲۸۰ هزار قطعه در سال رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار