مسؤول ترافیک شهرداری شهرکرد خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مسؤول ترافیک شهرداری شهرکرد با تاکید بر اینکه خودروهای تک‌سرنشین در سطح شهرکرد زیاد است، گفت: این فرهنگ باید در بین مردم ایجاد شود که به جای استفاده از وسیله نقلیه شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
کد خبر: ۶۳۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ 01 August 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- پیمان محقق گفت: دلیل اصلی ترافیک شهرکرد افزایش روزافزون خودروهاست در حالی که معابر شهرکرد مربوط به چندین سال قبل است.
مسؤول ترافیک شهرداری شهرکرد با اشاره به اینکه آمار خودورهای که وارد خیابان‌های شهرکرد می‌شود از ظرفیت معابر آن بیشتر است، افزود: ناگفته نماند این یک بحث عمومی و البته اجتناب‌ناپذیر در کل کشور است.
وی با بیان اینکه راهکارهای کم کردن ترافیک که در بسیاری از شهرها در نظر گرفته می‌شود شامل توسعه حمل و نقل عمومی و ایجاد محدودیت عبور و مرور برای خودروها است، ادامه داد: در شهرهای دیگر در ساعات شلوغ روز، محدودیت‌های تردد اعمال می‌‎کنند تا خودروهای با پلاک فرد روزهای فرد و با پلاک زوج در روزهای زوج وارد خیابان‌های شوند.
محقق با تاکید بر اینکه در حال حاضر اجرایی شدن طرح زوج و فرد در شهرکرد امکان‌پذیر نیست، عنوان کرد: شهرداری شهرکرد بحث اصلاح معابر را همه ساله در دستور کار خود قرار داده است و در جهت روان‌سازی ترافیک تا جایی که امکانات موجود اجازه بدهند این کار صورت می‌گیرد.
مسؤول ترافیک شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: این اصلاح هندسی شامل ایجاد جزیره بر سر چهارراه‌های شهرکرد است تا خودروی که قصد گردش به راست دارد پشت چراغ قرمز متوقف نشده و چهارراه سریع‌تر تخلیه شود اما با بودجه محدود شهرداری و زیرساخت‌های موجود شاید نتوان بیشتر از این کاری از پیش برد.
وی اضافه کرد: استفاده از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی برای ایجاد نظم ترافیکی است.
محقق به زیرگذرها و روگذرها به‌عنوان راهکاری برای ایجاد نظم ترافیکی در شهرها اشاره و تصریح کرد: متأسفانه اعتبارات مالی شهرداری شهرکرد تاکنون این اجازه را نداده تا بتوانیم از این بحث برای حل مشکل ترافیک شهرکرد استفاده کنیم.
مسؤول ترافیک شهرداری شهرکرد با بیان اینکه حمل و نقل عمومی باید توسعه پیدا کند، گفت: این فرهنگ باید در بین مردم ایجاد شود که به جای استفاده از وسیله نقلیه شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، همان‌گونه که در بسیاری از شهرها سخت‌گیری‌هایی برای استفاده از خودروهای تک‌سرنشین وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه خودروهای تک‌سرنشین در سطح شهرکرد زیاد است، یادآور شد: این درحالی است که زیرساخت‌های لازم همچون دوربین‌های نظارتی ثبت تخلفات و یا نیروهای پلیس برای اجرای طرح برخورد با خودروهای تک‌سرنشین در شهرکرد وجود ندارد.
محقق عنوان کرد: اگر در زمینه عدم استفاده از خودروهای تک‌سرنشین و همچنین استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی اقدامات فرهنگی صورت گیرد و مردم برای این کار آموزش داده شوند می‌تواند بخشی از ترافیک شهرکرد را کاهش دهد.
مسؤول ترافیک شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: راهکاری که می‌تواند منجر به ایجاد نظم ترافیکی به‌ویژه در ساعات شلوغ و در خیابان‌های پرتردد شود حضور فعال پلیس است.
وی گفت: در زمان‌هایی که به‌نوعی پیک ترافیک در شهرکرد است با پلیس هماهنگ می‌شود ولی زمانی که ترافیک زیاد باشد از دست پلیس هم کاری بر نمی‌آید.
محقق با اشاره به اینکه پیگیری‌های لازم برای جذب اعتبارات استانی جهت احداث زیرگذر و روگذر در شهرکرد انجام شده است، گفت: همچنین کارهای مطالعاتی ایجاد زیرگذر در میدان معلم و چهارراه طالقانی-کاشانی انجام شده، کارهای اجرایی این پروژه‌ها آماده است و تنها مشکل موجود بحث تامین اعتبار برای اجرای این طرح‌ها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار