تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نقش جهاد دانشگاهی را در ایجاد اشتغال‌های جدید به ویژه در حوزه آی‌تی موثر دانست و گفت: این نهاد انقلابی باید در انجام پژوهش‌های کاربردی موثر واقع شود و عملکرد جهاد دانشگاهی استان در چند سال اخیر مطلوب بوده است.
کد خبر: ۶۳۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 31 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علی کاظمی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در چند سال اخیر عملکرد مطلوبی در استان داشته است و در انجام کارهای تحقیقاتی مثبت عمل کرده است.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی هر سال با تیم‌های بیشتر و برنامه منسجم‌تر که از حلقه‌های مفقوده در جامعه است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با این روش به گسترش فرهنگ گفت و گو بدون تنش کمک می‌کند که این امر از نیازهای مهم جامعه امروز است.
کاظمی با اشاره به وجود مرکز افکار سنجی و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، تاکید کرد: این بخش از فعالیت جهاد دانشگاهی نیز مطلوب است.
وی تاکید کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در زمینه فرهنگ کار در جامعه ورود کند به این معنا که به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که معمولا به دنبال شغل دولتی هستند کمک کند تا در رشته تحصیلی خود اعم از صنعت و کشاورزی تحول ایجاد کنند.
کاظمی نقش جهاد دانشگاهی را در ایجاد اشتغال‌های جدید به ویژه در حوزه آی‌تی موثر دانست و گفت: این نهاد انقلابی باید در انجام پژوهش‌های کاربردی  گردشگری موثر واقع شود.
وی با تاکید بر اینکه بایستی این نهاد انقلابی به سوی پژوهش‌های تقاضا محور حرکت کند، اضافه کرد: این امر از نیازهای جامعه است.
نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جهاد دانشگاهی باید از سرمایه‌گذاران و جوانان محقق دارای طرح و ایده دعوت کند و در حقیقت واسطه میان این دو قشر شود تا با همکاری آنان اقدامات موثری انجام شود که این مهم در صنعتی شدن علم نقش دارد.
کاظمی بیان کرد: جهاد دانشگاهی یادگار نظام جمهوری اسلامی است و از ابتدا در سطح کشور در حوزه دانشگاه و اقدامات فرهنگی نقش آفرینی داشت و اکنون سلول‌های بنیادی خون بند ناف از نمونه کارهای موفق است که توسط جهاد دانشگاهی شکل گرفته است.
عضو فراکسیون نفت و نیرو مجلس خاطرنشان کرد: این نهاد انقلابی از ابتدای شکل‌گیری سراغ حاشیه‌ها نرفته و هرگز به دنبال جناح یا گروه خاصی نبوده است بلکه همواره کار خود را پیش برده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار