تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شهرکرد رکورد دار خنکی هوا در تابستان امسال بوده است، گفت: امروز نهم مردادماه در چله تابستان، دمای این شهر به 10 درجه سانتی گراد زیر صفر رسید.
کد خبر: ۶۳۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 31 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره سامانی افزود: شهرکرد از ابتدای تابستان امسال تاکنون به مدت 20 روز خنک ترین شهر در مراکز استانها اعلام شده که این موضوع یک رکورد در کشور به شمار می رود.
وی ادامه داد: دمای هوای شهرکرد امروز به 10 درجه سانتی گراد رسید که خنک ترین نقطه استان و خنک ترین شهر در بین مراکز استانها گزارش شده که با وجود قرارگیری در چله تابستان، خنک ترین مکان برای سپری کردن روزهای گرم تابستان به شمار می رود.
قطره سامانی، موقعیت جغرافیایی چهارمحال و بختیاری را عامل خنکی هوا در این استان عنوان کرد و گفت: هرچند حداقل دمای هوای استان در تابستان امسال کاهش داشته اما میانگین دمای هوای استان در مقایسه با بلندمدت آن تغییر محسوسی نداشته است.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقوع یک دهه خشکسالی در این استان نسبت به بارش های نرمال پاییزی امسال ابراز امیدواری کرد و افزود: با وجود شرایط نامناسب بارندگی در استان طی یک دهه اخیر پیش بینی می شود میزان بارش های پاییز امسال به حالت نرمال و طبیعی خود بازگردد.
چهارمحال و بختیاری یکی از استانهای کوهستانی در جنوب غربی کشور قرار دارد که به سبب آب و هوای خنک در فصل تابستان هر ساله میزبان جمعیت بسیاری از مسافران به ویژه از استانهای جنوبی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار