با افزایش قیمت لبنیات
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت های تعاونی دامداران چهارمحال وبختیاری گفت: افزایش 3 هزار ریال به ازای هرکیلوگرم شیرخام از اوایل مردادماه سال جاری در استان بخشی از دغدغه دامداران را مرتفع می کند.
کد خبر: ۶۳۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 30 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- بهرام دهقانی از حذف خرید حمایتی محصول شیرخام از ماه جاری در استان خبر داد و اظهار داشت: روزانه اتحادیه شرکت تعاونی شیر استان 50 تن محصول شیر تولیدی دامداران را به قیمت 17 و 500 ریال خریداری می کند.
وی قیمت هرکیلوگرم شیرخام قبل از افزایش را 14هزار و 500 ریال ذکرکرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی این قیمت توجیه اقتصادی نداشت.
رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت های تعاونی دامداران چهارمحال وبختیاری میزان تولید روزانه شیرخام استان را650 تن برآورد کرد و گفت: سالانه 238 هزار تن محصول شیرخام در این استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
دهقانی از ارسال بیش از 50 درصد از شیرخام تولیدی استان به استانهای همجوار خبر داد و افزود: برخی از کارخانه های فرآوری مواد لبنی در استان تمایلی به تامین شیر از دامداران استان ندارند.
چهارمحال وبختیاری با حدود 2 میلیون و 700 هزار راس دام سبک و سنگین، سالانه 238 هزار تن شیر تولید و روانه بازار مصرف می کند.
بیش از 365 واحد گاوداری صنعتی و 35 مجتمع دامداری در چهارمحال و بختیاری فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار