تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس مؤسسه حکمت نوین اسلامی گفت: در هیچ کجای جهان ، هنر خنثی وجود ندارد و هنر دارای جهت است.
کد خبر: ۶۳۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 29 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در پانزدهمین شب از سلسله نشست های طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد افزود : هنر گاهی با احساسات و عواطف انسانی پیوند پیدا می خورد ، ولی گاهی با عقل پیوند دارد که در این مسیر باید نگاه عمیق تری به آن داشت.
خسروپناه با بیان اینکه ذات هنر خلاقیت و آفرینشگری است تاکید کرد: هنرمندان باید خلاق و هنرمند متعهد باشد و وظیفه صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی تربیت هنرمند انقلابی و متعهد است.
وی، به وجود 3 نوع هنر در جهان اشاره کرد و گفت:هنر تخیلی، عینی و عقلی سه گونه از هنر است که می تواند به بررسی آن دست یافت.
این فلسیوف معاصر ایران گفت: هالیوود به عنوان یکی از نهادهای بزرگ فیلمسازی در جهان است و ایران در رده پنجم تا ششم فیلمسازی با گونه های مختلف است.
خسروپناه افزود: هالیوود به غیر از اینکه در فرم و محتوی فیلمهای متفاوت می سازد و نخستین نهادی بود که وارد فیلمسازی دینی شد.
به گفته وی، فیلم های دینی هالیوود درباره مقدسات نیست و جنبه انسانی دارد و به دنبال تفکر ضد دینی است.
وی تصریح کرد: موسیقی کلاسیک غرب و سازهای موسیقی کلاسیک پس از مدرن و پسامدرن کنار رفت و موسیقی پاپ و راک جایگزین آن شد.
به گفته وی، در مضامین شعری مدرن و پسامدرن گاهی ضد دینی، ضد انسانی، شهوانی و یاس و ناامیدی با ریتم بسیار تند است.
خسروپناه اظهار داشت: فرقه شیطان پرست ها از موسیقی ' هوی متال ' و راک استفاده می کنند و در این موسیقی مضامین غیر دینی و انسانی است.
این استاد دانشگاه و حوزه ادامه داد:بشر از قرن شانزدهم به بعد با نقاشی ' میکل آنژ ' راه دوری از آسمان را انتخاب کرد و وقتی هنر از آسمان بریده شد، هنر رویکرد شهوانی و عضب به خود گرفت.
خسروپناه رویکرد دیگر هنر را هنر متعهد دانست و گفت: هنر متعهد با عقل و ایمان پیوند دارد چرا که عقل باعث تقویت ایمان می شود.
بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی شنبه شب با عنوان «انقلابی؛ بایدها و نبایدها» از بیست و سوم تیرماه تا چهاردهم مردادماه در مهدیه مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار