تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید خودرو هیبریدی و برقی به صورت جدی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۳۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 29 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- خودرو 2 نیرو یا خودرو هیبریدی خودرویی است که برای حرکت کردن از ترکیب 2 یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند.
بیشتر خودروهای هیبریدی تولید شده تاکنون از نوع بنزینی– الکتریکی هستند، گرچه بعضی شرکت های خودروسازی خودروهای هیبریدی از نوع دیزل - الکتریکی نیز تولید کرده اند.
برات قبادیان افزود: خودروهای هیبریدی و برقی به دلیل حفظ محیط زیست و توسعه پایدار در دستورکار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.
به گفته وی، در این زمینه تفاهم نامه سه جانبه ای بین معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاددانشگاهی و بخش خصوصی برای تولید خودرو هیبریدی و برقی به امضاء رسیده است.
وی در پاسخ به این سوال که این تفاهم نامه در چه مرحله ای است، افزود: در حال حاضر این قدم نخست است و باید راه طولانی در این زمینه پیمود.
به گفته وی، اکنون برنامه های کلان تدوین سند راهبردی برای سبد خودروهای کشور در دست تهیه است تا مشخص شود چند درصد از خودروها و موتورسیلکت های تولیدی در کشور باید هیبریدی باشد.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص توسعه صنایع 'های تک' (پیشرفته ) در کشور نیز گفت: این مساله نیز در معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارتخانه به عنوان یک برنامه مهم تدوین شده است.
قبادیان افزود: بر این اساس برای توسعه صنایع پیشرفته (های تک) یک باب جدی در کشور باز شده است تا به صاحبان صنایع امتیازات ویژه ای داده شود.
به گفته وی، براساس قانون، صنایع جدیدی که دایر می شود باید در محدوده 120کیلومتری شهرها باشد اما در ارتباط با صنایع های تک به دلیل دوستدار محیط زیست بودن، در داخل شعاع شهر تاسیس می شود.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص حمایت از صنایع الکترونیک و میکروالکترونیک از سوی وزارتخانه نیز به ایرنا افزود: در این راستا صندوق حمایت و پشتیبانی از خدمات الکترونیک فعال است.
به گفته وی، این صندوق، وام ها و تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار صنایع الکترونیک، میکروالکترونیک و هوشمند قرار می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار