تابناک چهارمحال وبختیاری- استاد حوزه گفت: مسؤولان نباید بین خود و مردم فاصله ایجاد کنند و امام علی (ع) در این رابطه فرمودند هر مسؤولی که بین خود و مردم حجاب ایجاد کند در قیامت خداوند بین او و حوائج پرده ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۶۳۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 25 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی در یازدهمین شب از طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی در مصلی امام خمینی شهرکرد با اشاره به سیره عملی امام رضا(ع) در برخورد و خدمت با مردم، گفت: مسؤولان ما بایستی سیره ایشان را به‌عنوان یک الگو برای خود قرار دهند و بر همین اساس به مردم خدمت می‌کنند.
استاد حوزه ادامه داد: مسؤولان نباید بین خود و مردم فاصله ایجاد کنند و امام علی (ع) در این رابطه فرمودند هر مسؤولی که بین خود و مردم حجاب ایجاد کند در قیامت خداوند بین او و حوائج پرده ایجاد می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به نقش مساجد در حل مشکلات مردم، اظهار کرد: مساجد باید کانون خدمت به مردم باشند و باید گفت شاخصه یک مسجد انقلابی رفع گرفتاری مردم است و پیامبراکرم (ص) به‌دنبال رفع مشکلات مردم در مسجد بودند.
حسینی قمی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های کمک به نیازمندان و فقرا، خاطرنشان کرد: بایستی در کمک به فقرا سرعت، بزرگ نکردن کار و درنظر گرفتن آبروی نیازمند را با پوشاندن کار در نظر بگیریم که به این شاخصه‌ها در سیره امام رضا (ع) به آن‌ها اشاره شده است.
استاد حوزه با بیان دشمنی‌های بیگانگان علیه جمهوری اسلامی ایران، افزود: دشمن به ما رحم نمی‌کند، بنابراین باید خودمان در شرایط فعلی اقتصادی به خودمان رحم کنیم که نقش اصناف در این برهه بسیار مهم است.
وی با اشاره به موضوع اسراف، افزود: متأسفانه ما در مسئله اسراف یَد طولانی داریم و در روایات یکی از دلایل عذاب قبر اسراف عنوان شده است؛ رسانه در موضوع صرفه‌جویی در آب کار کرده‌اند، اما نیاز است کار بیش‌تری صورت بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار