تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: علاوه بر کشورهای عراق و گرجستان، تجار چین و قطر نیز با ثبت سفارش، مشتری سنگ تزیینی مرمریت این استان شدند.
کد خبر: ۶۳۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 25 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- بهزاد ابراهیمی از ثبت سفارش صادرات بیش از چهارهزار تن سنگ تزیینی این استان خبر داد و گفت: بیشترین ثبت سفارش متعلق به چین است.
وی به ارسال نخستین محموله سنگ معدنی استان به چین طی چند روز گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: در صورت استخراج و فرآوری مناسب، محدودیتی برای ارسال سنگ به بازار خارجی وجود ندارد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: یک میلیون و27 هزار تن مواد معدنی طی سه ماه نخست امسال از معادن این استان استخراج شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 6 درصد رشد داشته است.
به گفته وی، سنگ لاشه، سنگ نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز، سنگ های تزیینی و مواد اولیه سیمان از مواد استخراج شده از معادن این استان است.
ابراهیمی افزود: مواد معدنی استخراج شده علاوه بر استفاده در صنعت ساختمان، در صنایع فولاد، ذوب آهن، آلومینیم، صنایع نسوز و ساینده ‌ها و تهیه آجرهای شاموتی کاربرد دارد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سالانه به طور میانگین حدود 7 میلیون تن موادمعدنی از معادن فعال استان استخراج می شود.
182 معدن با 671 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان فعال است که برای حدود یکهزار و600 نفر ایجاد اشتغال کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار