تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تلاش می‌شود تصفیه‌خانه شهر سامان تا پایان سال 97، وارد مدار شود، تاکید کرد: این تصفیه خانه پس از تکمیل شدن، تمام آب شرب شهر سامان را تامین خواهد کرد.
کد خبر: ۶۳۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 25 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- قدرت‌الله بیگلری اظهار کرد: بارش در سال 96 – 97 نسبت به سال گذشته 45 درصد و به شکل میانگین 46 درصد کاهش داشته است که این کاهش در شهرهایی همانند بروجن حدود 48 درصد بوده است.
وی افزود: با این وجود شرکت آب و فاضلاب شهری در شهرهایی که احتمال ایجاد بحران در آن‌ها وجود داشت همچون شهرهای سامان، بروجن، فرادنبه، سفید دشت، فرخشهر و شهرکرد، تمام تلاش را به کار گرفت تا قطعی آب شرب صورت نگیرد.
بیگلری با بیان اینکه شهر بروجن کم‌بارش‌ترین شهر استان است، تصریح کرد: با اعمال مدیریت شبکه و اضافه کردن ظرفیت‌های تامین آب توانستیم تاکنون موضوع آب شرب را مدیریت کنیم و قطعی آب شرب نداشته باشیم.
وی اظهار کرد: در شهرهای بروجن در سال گذشته 70 تا 80 والف و شیرهای فشارشکن نصب شد و شهرهای بروجن، فرادنبه و فرخشهر مجهز به دیتا لاگر و عملگر شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ادامه داد: با ایجاد عملگر فشارهای آب شرب شبانه که منجر به تلفات آب می‌شد را به حداقل رساندیم و قطعی آب صورت نگرفت و مردم نیز رضایت نسبی دارند.
بیگلری با اشاره به وجود یک آبگیر در شهر سامان، گفت: در زمستان سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان برای آبگیر سامان هزینه شد و ایستگاه پمپاژ به طور کامل مجهز شد، ظرفیت برداشت از رودخانه زاینده رود اضافه شد و تمام فیلترهای آبگیر سامان تعویض شد.
وی تصریح کرد: در شهر سامان هرساله کمبود آب وجود داشت و سال گذشته مسائل اجتماعی بسیاری در این شهر را شاهد بودیم اما امسال علارقم کاهش بارش، مشکلی در آب شرب نداشته‌ایم.
بیگلری اضافه کرد: در حال انجام کار بر روی تصفیه خانه آب شرب شهر سامان برای ظرفیت 10 هزار و 500 مکعب در شبانه‌روز (120 لیتر بر ثانیه) هستیم و با وجود بالا رفتن قیمت‌ها با اعمال تحریم علیه ایران که قیمت خرید تجهیزات تصفیه خانه بالا رفته است در حال مجهزکردن این تصفیه خانه هستیم.
وی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا این تصفیه خانه تا پایان سال 97، وارد مدار شود، تاکید کرد: این تصفیه خانه پس از تکمیل شدن، تمام آب شرب شهر سامان را تامین خواهد کرد.
بیگلری در خصوص اینکه شهر سردشت از شهرستان لردگان تنها شهری است که با تانکر آبرسانی می‌شود، گفت: محل تامین آب شرب این شهر یک قنات بوده که خشک شده است.
وی در ادامه بیان کرد: به منظور تامین آب این شهر، پروژه بزرگ تامین آب شرب شهر سردشت و 53 روستا از پایین چشمه آتشگاه (نزدیک به سد خرسان سه) به طول 21 کیلومتر و با پنج ایستگاه پمپاژ با اختلاف ارتفاع 850 متر به 38 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، که این پروژه در حال انجام است.
بیگلری با اشاره به اینکه قرار است اعتبار لازم برای این پروژه در طول سه سال تخصیص یابد که مجری آن نیز شرکت آب و فاضلاب شهری استان است، اضافه کرد: این پروژه تا پایان سال مالی 99 درصورت تخصیص اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: تاکنون حدود 10 کیلومتر از لوله‌ها برای این پروژه خریداری شده و نزدیک به سه کیلومتر لوله گذاری شده که بنا داریم تا پایان سال جاری تمام 10 کیلومتر را لوله گذاری کنیم.
بیگلری خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم از اعتبارات سال 97 و تنش شرکت مهندسی کمک بگیریم تا پروژه در زمان مقرر شده به اتمام برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار