تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: 300 واحد صنعتی غیرفعال در شهرک های صنعتی این استان وجود دارد که تغییر کاربری آنها در دستور کار است.
کد خبر: ۶۳۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 24 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- محمدکاظم منزوی اظهار داشت: با تغییر کاربری و فعال شدن این تعداد واحد تولیدی، زمینه اشتغال برای 2 هزار نیروی کار فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به داشتن زیرساخت های لازم شامل آب، برق، گاز و سیستم فاضلاب در واحدهای صنعتی غیر فعال تصریح کرد: در صورت بلا استفاده و رها شدن فضای این واحدها بخش عمده ای از سرمایه گذاری دولتی و عمومی مستهلک و به هدر می رود.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری واحدهای صنعتی واقع در شهرک های صنعتی استان را حدود یکهزار واحد برآورد کرد و گفت: طبق ارزیابی ها حدود 30 درصد آنها غیرفعال و تعطیل است.
منزوی از تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در 21 شهرک و نواحی صنعتی استان در دولت دوازدهم خبر داد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده در صورت توانمندی برخی از واحدهای غیر فعال با تزریق تسهیلات و تقسیط بدهی های مالی معوق این واحدها فعال خواهد شد.
اینک 21 شهرک و ناحیه صنعتی فعال در استان وجود دارد که حدود 14هزار خانوار معادل 45 هزار نفر از جمعیت استان از درآمد شهرک های صنعتی ارتزاق می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار