تابناک چهارمحال وبختیاری- با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشورطرح هادی روستایی عیسی‌آباد از توابع شهرستان فارسان افتتاح شد.
کد خبر: ۶۳۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 21 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سهراب رئیسی در این آیین، با اشاره به اینکه بنیاد مسکن نقش‌ موثری‌ در تحولات‌ روستاها داشته و در روستای‌ عیسی‌‌آباد و بقیه‌ روستا‌ چهره‌ روستاها‌ تغییر کرده است، اظهار کرد: در این شهرستان از حدود ۷.۵ میلیارد ریال اعتبار مصوب طی چند سال 5.5 میلیارد ریال آن تخصیص‌ یافته است، همچنین ۱۰۰ میلیون تومان قیر رایگان‌، ۲۰ هزار متر مربع روکش‌ آسفالت‌ معابر و حدود ۳۰ تا ۴۰ فقره از صدور اسناد انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه روستای عیسی آباد ۴۶۲ خانوار و یک هزار و 757 نفر جمعیت دارد، افزود: امید است با‌ مشارکت‌ دهیاران‌ بتوان مشکلات ‌را به فراخور زمان و متناسب با نیاز، برای مردم برطرف کرد.
رئیسی افزایش 100 درصدی سهمیه قیر رایگان در سال ۹۶ نسبت‌ به ۹۵ و عرضه یک‌ میلیون‌ ۳۰۰ هزار متر مربع آسفالت به روستاها را از اقدامات این اداره کل عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون به منظور اجرای طرح‌ هادی روستایی در استان پنج هزار و 143 میلیون ریال هزینه شده که با اعتبارات سال گذشته 10 هزار و 900 متر مربع با تناژ ۷۳ تن آسفالت انجام شده است‌.
در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های اردل، کیار، فارسان‌ و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی دو سال مجوز تبدیل خانه‌ بهداشت‌ این روستا به درمانگاه‌ دریافت شد که با تخصیص اعتبار درمانگاه تکمیل می‌شود، اظهار کرد: در این مدت تمامی‌ معابر‌ روستا‌یی آسفالت و شبکه‌ آب‌ آشامیدنی‌ اصلاح‌ می‌شود که با توجه‌ به بحران آب، زمین چمن‌ مصنوعی در نظر گرفته‌ شده که با تخصیص اعتبار مشکل زمین نیز برطرف خواهد شد.
وی افزود: تعریض پل‌ از دیگر خواسته‌های‌ مردم‌ بوده که در دست‌ بررسی‌ است‌ تا در دستور کار قرار گیرد و دو خطه شدن‌ جاده‌ ورودی‌ شهر در آینده‌ای‌ نزدیک‌ انجام خواهد شد.
کاظمی با اشاره به اینکه زمانی‌ شرایط‌ اقتصادی‌ کشور ‌مطلوب و پول بیشتری در دسترس بود، تصریح کرد: اکنون در شرایط سختی‌ قرار گرفته‌ایم به طوری که سال‌های ۹۵ تا ۹۷ سخت‌ترین‌ دوران‌ بوده است ولی ‌ در سال ۹۵ اعتبارات استانی‌ ۹۵ درصد افزایش یافت‌ و به برخی‌ از طرح‌ها ردیف ملی اختصاص یافت.
وی گفت: مردم در‌ سختی‌ها وفاداری‌ خود را نشان دادند که امیدواریم‌ اعتبارات حداقلی‌ که‌ برای‌ آغاز بهسازی و بازسازی در نظر گرفته شده افزایش یابد.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعالیت‌های خوبی را در روستاها انجام داده است، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر معابر و مسکن‌ روستاها ۳۰ تا ۷۰ درصد بازسازی و بهسازی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار