تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در ۳ ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۲ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در استان ضبط و معدوم‌سازی شد.
کد خبر: ۶۳۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ 21 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری، حسینعلی سلطانی گفت: در سه ماهه نخست سال‌جاری 32 تن و 190 کیلوگرم انواع فرآوده خام دامی در استان کشف و با هماهنگی مقامات قضایی حکم معدوم‌سازی آن‌ها صادر شد.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: از مجموع مقادیر معدوم شده حدود 11 تن و 289 کیلوگرم آن مربوط به انواع گوشت دام سنگین، دام سبک، طیور، سایر ماکیان و آبزیان و 20 تن و 901 کیلوگرم دیگر نیز آلایش‌های غیربهداشتی دامی بوده است.
وی اضافه کرد: بیشترین میزان معدوم‌سازی در این سه ماهه مربوط به شهرستان لردگان با حدود 17 تن بوده است.
سلطانی، با اشاره به وجود 9 کشتارگاه دام در استان، ادامه داد: از این مجموع یک کشتارگاه صنعتی در منطقه جونقان و 8 کشتارگاه سنتی دیگر در شهرستان‌های بن، بروجن، لردگان و شهرکرد فعال هستند.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در سطح استان سه کشتارگاه طیور فعال است که بازرسان دامپزشکی بر آن‌ها نظارت می‌کنند.
وی از مردم خواست؛ فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز و مورد تأیید دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی، هرگونه تخلف را به شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها یا از طریق شماره 1512 اطلاع‌رسانی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار