برای نخستین بار:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از خشکیدگی توده‌ای جنگل‌های بلوط استان در سطح پنج هزار هکتار خبر داد.
کد خبر: ۶۳۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ 21 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علی محمدی‌مقدم با اعلام این خبر، اظهار کرد: خشکیدگی جنگل‌های بلوط در زاگرس از اواخر دهه 80 به صورت تک پایه‌ای شروع شده اما اکنون به شکل توده‌ای جنگل‌های استان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
وی افزود: علت خشکیدگی مشخص نیست اما عوامل انسانی و اقلیمی این امر را تشدید می‌کند.
محمدی‌مقدم تصریح کرد: اقداماتی که عوامل تخریب را کاهش می‌دهد می‌تواند بسیار کارساز باشد و در کند کردن این پدیده همانند ایجاد سطوح آبگیر در پای درختان به منظور ذخیره نزولات آسمانی، کاهش فشار دام به عرصه‌های جنگلی و جلوگیری از شخم و شیار در زیر اُشکوب جنگل می‌تواند موثر باشد.
وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که این خشکیدگی که به شکل توده‌ای ایجاد شده است به طور قطع موجب طغیان آفات ثانویه جنگلی خواهد شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه اقدامات انجام شده برای از بین بردن خشکیدگی جنگل‌های بلوط استان بسیار محدود بوده است، خاطرنشان کرد: با وجود حجم و گستردگی ، نیازمند تامین اعتبار از محل اعتبارات بحران استانی و ملی هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار