تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: ایران در کشورهای عراق، سنگال و چند کشور آفریقایی دانشکده فنی و حرفه ای دایر می کند.
کد خبر: ۶۳۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 18 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- عطاء الله سینایی افزود: در این زمینه 5 طرح بزرگ از سوی دانشگاه فنی و حرفه ای برای اجرا در این کشورها طراحی شده است.
به گفته وی، اجرای این طرحها با هماهنگی بخش بین الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و امور خارجه ایران اجرا می شود و برخی از این کشورها، فعالیت دانشگاه را مورد تایید قرار دهند.
سینایی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای یک هزار کادر آموزشی تمام وقت دارد که بیشتر آنها اعضای هیات علمی و برخی نیز مربیان و مدرسان با تجربه هستند.
به گفته وی، این دانشگاه افزون بر 200 هزار دانشجو و160 رشته با 2 هزار کد رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی دارد.
سینایی اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاههای ایران از سال 1344 فعالیت خود را آغاز کرد و هدف این دانشگاه تامین نیروی فنی و مهارتی مورد نیاز جامعه است.
وی با بیان اینکه ماموریت این دانشگاه آموزش های مهارتی است، تصریح کرد: اکنون توسعه آموزش عالی فنی و حرفه ای در همه سطوح به یک گفتمان تبدیل شده است.
معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید کرد: ماده 65 قانون برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده تا با ساماندهی موسسات و مراکز آموزش عالی، نسبت به توسعه آموزش فنی و حرفه ای اقدام کند.
به گفته وی، در ماده 66 این قانون نیز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ماموریت دارد تعداد دانشجویان مهارتی و فنی حرفه ای را نسبت به کل دانشجویان تا 30درصد افزایش دهد.
سینایی یادآور شد: در سال 97 نیز جمعیت دانشجویان فنی و حرفه ای و مهارتی کشور باید 22 درصد از جمعیت 4 میلیون و610 هزار نفری دانشجویان باشد.
معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: برخی از خانواده ها به این نتیجه رسیده اند که تحصیل فرزندانشان در دانشگاههای نظری، آنها را به سختی وارد بازار کار می کند، از این رو در سالهای اخیر گرایش به آموزش های کاردانی، تکنسینی و کارشناسی فنی و حرفه ای بیشتر شده است.
به گفته وی، با وجود کاهش جمعیت دانشجویان در برخی از دانشگاه های کشور، اما جمعیت دانشجویان فنی و حرفه ای سالانه 15 درصد رشد داشته است.
معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای در پاسخ به این پرسش که این دانشگاه به حوزه تحصیلات تکمیلی ورود پیدا می کند، اعلام کرد: این دانشگاه با توجه به ماموریت های خود به حوزه تحصیلات تکمیلی ورود پیدا نمی کند.
وی همچنین در خصوص برنامه دانشگاه فنی و حرفه ای در بخش صنایع
'های تک' (صنایع پیشرفته)، گفت: هرجا که صنعت نیاز داشته باشد این دانشگاه نیروی مورد نیاز مهارتی صنایع را آموزش می دهد، هرچند ورود به صنایع 'های تک' از ماموریت های این دانشگاه نیست.
سینایی اظهار داشت: فرصت مطالعاتی برای استادان و اعضای هیات علمی این دانشگاه مانند سایر دانشگاه های کشور فراهم می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار