استاندار فارس گفت:مام دستگاه های اجرایی استان باید بکوشند تا شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان بیش از پیش فراهم شود تا شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در فارس باشیم.
کد خبر: ۶۳۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴ 16 July 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:اسماعیل تبادار، عصر دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه فارس در شیراز افزود: این مهم به ویژه در شرایط کنونی که با تنگناها و محدودیت های اعتباری مواجه هستیم اهمیت دوچندان پیدا می کند.
وی، با اشاره به جذب 90 درصدی اعتبارات اسناد خزانه سال 96 استان اظهار داشت: این اتفاق در حالی روی داد که سال گذشته در ارتباط با این اسناد مشکلاتی وجود داشت که در نهایت همکاری دستگاه های نظارتی و کوشش دستگاه های اجرایی به جذب 90 درصد اعتبارات این اسناد منتهی شد.
تبادار بیان کرد: امیدواریم که تا پایان تیرماه جاری 10 درصد باقی مانده نیز از سوی سایر دستگاه های اجرایی استان جذب شود.
استاندار فارس، اشتغالزایی و کارآفرینی را ضرورت امروز جامعه دانست و گفت: تمام دستگاه های اجرایی استان باید بکوشند تا شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان بیش از پیش فراهم شود تا شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در فارس باشیم.
تبادار، در مورد واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی هم بیان کرد: سال 96 در استان شاهد واگذاری طرح های بزرگی همچون موزه مشاهیر، تصفیه خانه ها، توسعه فرودگاه بین المللی شیراز و آزاد راه لامرد به پارسیان به بخش خصوصی بودیم.
او افزود: امسال نیز کارگروهی متشکل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و حوزه معاونت عمرانی استانداری فارس تشکیل خواهد شد تا با همکاری دستگاه های اجرایی استان از ظرفیت تبصره 19 قانون بودجه سال 97 نهایت بهره را ببریم.
وی ادامه داد: همچنین باید بکوشیم با تسهیل و انعطاف منطبق بر قانون زمینه واگذاری طرح ها به بخش خصوصی را فراهم کنیم.
استاندار فارس بیان کرد: واگذاری طرح ها به بخش خصوصی مزیت هایی همچون کاهش بار مالی دولت و تسریع در بهره برداری از این پروژه ها را به دنبال دارد.
وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید روند پاسخگویی به استعلام های سرمایه گذاری را کوتاه و از اتلاف وقت و سردرگمی سرمایه گذاران جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار