تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای از فعال شدن شورای مهارت در سطح استانها خبر داد.
کد خبر: ۶۳۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 15 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سلیمان پاک سرشت افزود: شوراهای مهارت در سطح استان ها به عنوان یک شورای بالا دستی از سوی این سازمان فعال می شود.
به گفته وی، شورای مهارت، کنشگران و ذینفعان مختلف آموزش مهارتی را در کنار هم قرار می دهد، به شکلی که آموزش دهندگان و آموزش گیران با هم در ارتباط باشند.
وی افزود: این سازمان چند رویکرد جدید را دنبال می کند که جدی ترین آن، ارائه آموزش هایی است که با نیاز بازار کار منطبق باشد.
پاک سرشت تصریح کرد: نیازسنجی های دقیقی در این زمینه در استانها صورت گرفته و با مطالعه وضعیت اقتصادی استانها و زیرساخت های صنعتی این ساز و کار تهیه شده است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای یکی از برنامه های این سازمان را مهارت های جدید منطبق با استانداردهای جهانی عنوان کرد و گفت: یکی از تحولات بخش کسب و کار و آموزش، فرآیندهای دیجیتالی شدن است و این سازمان به سمت این فرآیند پیش می رود.
وی افزود: مشاغل سبز یا سبز کردن مشاغل با توجه به اینکه در کشور مساله انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است که در این سازمان اجرایی می شود.
پاک سرشت در خصوص مصوبه مجلس مبنی بر استخدام مربیان حق التدریس فعال در مراکز سازمان فنی و حرفه ای نیز گفت: بخش عمده این مساله حل شده است و تعداد کمی از مربیان حق التدریسی هنوز استخدام نشده اند که این روند با توجه به ظرفیت موجود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده می شود و بخش مهمی از مشکل رفع شده است.
هم اکنون سازمان فنی و حرفه ای 586 مرکز دارد که سالانه حدود 1.5میلیون نفر از آموزش های این مراکز بهره مند می شوند.
هم اینک 19 مرکز دولتی و 160 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در چهارمحال و بختیاری فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار