مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: اکثر کودکان خیابانی حاضر در چهارمحال و بختیاری بومی نیستند ولی همین کودکان به نوبت جمع‌آوری شده و جلسات مشاوره برای آن‌ها تشکیل می‌شود اما متاسفانه دوباره به جامعه بازمی‌گردند.
کد خبر: ۶۳۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 14 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد میرزایی در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، گفت: پیشگیری از معلولیت، مسکن، اشتغال و... ازجمله سیاست‌های سازمان بهزیستی هستند.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه  32 هزار معلول تحت پوشش این سازمان در استان وجود دارد، افزود: 6 هزار نفر از مراکز توانبخشی خدمات دریافت می‌کنند.
توانمندسازی 1500 مددجو در سال گذشته
وی با بیان اینکه 76 مرکز توانبخشی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که به مددجویان ارائه خدمت می‌کنند، ادامه داد: سیاست سازمان بهزیستی این است که سالانه 10 درصد مددجویان باید توانمند شوند از همین رو یک هزار و 500 نفر از افراد ناتوان استان سال گذشته توانمند شدند.
میرزایی با تاکید بر اینکه 94 درصد فعالیت‌های سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری به بخش خصوصی واگذار شده است، عنوان کرد: 157 فعالیت برای این سازمان در کشور تعریف شده است.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری به سیاست‌های این سازمان از سال‌های 95 تا 97 مبنی بر پیشگیری از معلولیت اشاره و خاطرنشان کرد: در همه بیمارستان‌های استان دستگاه غربالگری شنوایی وجود دارد.
10 هزار کودک چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بهزیستی
وی اضافه کرد: 10 هزار کودک در چهارمحال و بختیاری خدمات متنوعی از سازمان بهزیستی استان دریافت می‌کنند.
میرزایی با بیان اینکه سن طلایی ارزیابی شنوایی و بینایی کودکان زیر 6 سال است، گفت: اقدام به‌موقع در این سن می‌تواند مشکلات کودکان را حل کند.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه 20 تا 25 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 4 درصد برای اشتغال مددجویان پرداخت شده است بدون اینکه مستمری آن‌ها قطع شود، تصریح کرد: این سازمان در بحث تامین مسکن خانواده‌های دارای دو فرزند معلول رتبه دوم کشور را کسب کرد.
وی عنوان کرد: اکثر کودکان خیابانی حاضر در چهارمحال و بختیاری بومی نیستند ولی همین کودکان به نوبت جمع‌آوری شده و جلسات مشاوره برای آن‌ها تشکیل می‌شود اما متاسفانه دوباره به جامعه بازمی‌گردند.
اجرای طرح مصون‌سازی از مواد مخدر در 80 مهدکودک چهارمحال و بختیاری
میرزایی در ادامه خاطرنشان کرد: در 80 مهدکودک چهارمحال و بختیاری طرح مصون‌سازی از مواد مخدر اجرا می‌شود.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 800 نفر از زنان بی‌سرپرست، بد سرپرست و افراد از کار افتاده تحت پوشش بهزیستی استان هستند و مستمری می‌گیرند، یکی از فرزندان این افراد از خدمت سربازی معاف می‌شود و هزینه تحصیل فرزندان دیگر آن‌ها به صورت کامل پرداخت می‌شود.
وی تاکید کرد: 450 نفر در چهارمحال و بختیاری از طرح مراقبین سازمان بهزیستی استفاده کرده که بین 150 تا 200 هزار تومان به این مراقبین که از اعضای ناتوان خانواده خود مراقبت می‌کنند پرداخت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار