تابناک چهارمحال وبختیاری- عضوهیات مدیره و مدیرعامل شرکت تولید جوجه یکروزه چهارمحال و بختیاری از معدوم سازی 200 هزار قطعه جوجه بدلیل نبود بازار خرید و نوسانات ارز در سه ماه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۲۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ 11 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- غلامرضا شادنوش تولید سه میلیون و 180 هزار قطعه جوجه یکروزه در سه ماه نخست سال جاری را یادآور شد و گفت: افزایش 40 درصدی قیمت نهاده ها و واکسن طیور، افزون بر 33.8 میلیارد ریال خسارت به این بخش وارد کرده است.
وی قیمت تمام شده جوجه یکروزه استان طی سال جاری را 18هزار و 600 ریال در هر قطعه اعلام و تصریح کرد: قیمت پیشنهادی دلالان و مرغداری های استان برای خرید 5 هزار ریال در هر قطعه است.
مدیرعامل شرکت تولید جوجه یکروزه چهارمحال و بختیاری، ظرفیت تولید سالانه جوجه یکروزه استان را 16 میلیون قطعه در چهار دوره با اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم 400 نفر برآورد کرد و گفت: با نوسانات ارز و افزایش 40 درصدی نهاده های وارداتی، امکان بیکاری تعداد زیادی از کارگران در تابستان امسال دور از انتظار نیست.
وی میزان سرمایه گذاری بخش تولید جوجه یکروزه استان را 700 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: افزون بر 300 میلیارد ریال آن سرمایه در گردش است.
ظرفیت تولید مرغ گوشتی در240 واحد مرغداری فعال استان 30 هزار تن در سال است، براساس آمارهای موجود تولید گوشت سفید این خطه بیشتر از سرانه مصرف کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار