امام جمعه شهرکرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید روی انقلابی بودن به عنوان یک گفتمان در جامعه کار کرد، گفت: طرح تقویت مبانی اعتقادی فرصتی برای باورمند کردن جامعه است.
کد خبر: ۶۲۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 11 July 2018
به ‌گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام اظهار کرد: هر قدر انسان باورش قوی تر و مستحکم تر باشد اثرگذاریش در این دنیا هم بیشتر است و معمولا اثرگذاری ماندگار برای انسان هایی است که باورمند قوی و قَدَر هستند، آدم هایی که باور ندارند اثرشان هم بی محتوا و بی پایه، ضعیف و سست است.
وی افزود: یکی از راه های تقویت باورمندی مردم به اسلام، نوع خدمت ما کارگزاران است؛ ما خدمتِ خوبِ صادقانه داشته باشیم، باور مردم را به اسلام تقویت می کند؛ ما خدمت سست ارائه دهیم، باور مردم را به اسلام تضعیف کرده ایم؛ فرصت ها و عرصه های مختلف برای باورمندی وجود دارد که باید روی این‌ها کار بکنیم.
حجت‌الاسلام نکونام اضافه کرد: برنامه‌هایی که طرح تقویت مبانی اعتقادی دنبال می‌کند همین‌هاست؛ هیچ ادعایی نمی‌توانیم داشته باشیم که بگوییم تنها راه باورمند کردن جامعه این‌هاست اما این‌ها راه‌های اساسی است، یعنی مردم را سر جلسه موعظه، نصیحت، ارشاد و بیان حقایق بنشانیم و گفتگو صورت بگیرد و در سایه این گفتگوها انگیزه‌ها قوت پیدا بکند، این انگیزه‌ها باعث بشود که به تدریج به سمت عمل و آرام آرام قوت پیدا کردن این پایه‌های دین و عقیده برویم.
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: به برنامه‌های طرح تقویت مبانی اعتقادی هم اِشکال زیادی وارد است و ما خودمان می‌دانیم، اشکالاتی را هم که عزیزان معمولا وارد می‌کنند واقف هستیم اما این را به عنوان یک مجموعه در برنامه قرار داده‌ایم و کار می‌کنیم به عنوان اینکه از بزرگان، از اهل نفس، از اهل بیان و از موضوعات روز استفاده بشود، تمرکز روی موضوعات روز و نیازمندی‌هایی که جامعه به او محتاج است، توجه دادن، گفتن و کالبدشکافی کردن این مباحث و امثال این هاست.
وی اضافه کرد: ما آثار این ها را کم و بیش دیده‌ایم، البته ما به این چیزها قانع نیستیم، به یک گام و دو گام و سه گام؛ خیلی بالاتر از این‌ها انتظار داریم که هر مرحله ای نسبت به مرحله قبلش بالاتر و بهتر باشد اما نشده است یعنی دلمان می‌خواهد بسیاری از پیشنهادهایی که عزیزان در این برنامه ها دارند را عملی کنیم.
امام جمعه شهرکرد افزود: مثلاً یکی از پیشنهادهای که دارند این است که چرا این طرح در سال در یک ماه یا کمتر و بیشتر و در یک زمان مشخص و معین متمرکز است؟ چرا در طول سال پخش نمی شود؟ این نشدنی است، ما هر کاری کردیم نشد، نه اساتید معمولا به این شکل می‌آیند و نه عرصه‌های دیگر فراهم است، ویژگی این طرح این است که به این شکل باشد.
وی اضافه کرد:  بخشی از جلسات را نیز گاهی به پرسش و پاسخ اختصاص دادیم که خوب بوده ولی گاهی به اَشکال مختلف می‌دیدیم که آنجور که باید نتیجه گرفته نشده است. البته نباید این پرسش و پاسخ تعطیل بشود و حتما باید به هر شکلی که می شود ادامه پیدا بکند.
حجت الاسلام نکونام خاطرنشان کرد: ما اعتقادمان این است که این رویه را دنبال بکنیم و برنامه‌ها و کارهای دیگری هم در کنارش هست کما اینکه می‌بینید ما الان کارهای فرهنگی‌مان این‌ها نیست و این طرح یک بخش کار فرهنگی است.
وی  ادامه داد: امسال برنامه را به صورت یک کارگاه آموزشی درآوردیم که تا کنون 12 یا 13 سخنران در نظر گرفته شده است و برای هر سخنران هم یک موضوع در نظر گرفته شده است و برای این 25 روز برنامه حدوداً 10 تا 12 موضوع به عنوان کارگاه آموزشی آموزش داده می شود و ارتقا فکر و فرهنگ صورت می گیرد.
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: اصل موضوع امسال، آن دغدغه بسیار مهم رهبر معظم انقلاب را در نظر گرفتیم که از مسائل مهم و از ضرورت‌های مهم جامعه هم هست و آن «انقلابی؛ بایدها و نبایدها» است.
وی تصریح کرد: یک شب ممکن است دو یا سه دستگاه متولی کار و صاحبان آن جلسه باشند، با همدیگر همفکری می کنند؛ موضوع مشخص، مخاطب مشخص بنابراین رصد می کنند و جلسه را خودشان اداره می کنند ضمن اینکه مستمع آزاد هم هست و مستمعین دیگر هم می توانند شرکت داشته باشند.
امام جمعه شهرکرد در پایان گفت: البته این غیر از آن جلساتی است که معمولا در کنار این برنامه هست و در ادارات و جاهای دیگر شکل می‌گیرد و از حضور آقایان در این برنامه و این فرصت استفاده می‌‎شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار