معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی اولین مرکز ملاقات فرزندان طلاق در شهرکرد خبر داد.
کد خبر: ۶۲۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 08 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از واحد اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری، عبدالرضا علی‌محمدی گفت: یکی از مشکلات فرزندان پس از جدایی والدین، این است که در صورتی‌ که پدر و مادر نتوانند نسبت به تعیین زمان و مکان ملاقات با فرزند خود به توافق برسند، بر اساس حکم قاضی عمل می‌کنند و قاضی مکان مربوط به تحویل کودک به والدین را مشخص می‌کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در گذشته ملاقات‌ها بیشتر در فضای کلانتری‌ها انجام می‌شد که تأثیر مخربی بر کودکان می‌گذاشت، افزود: به همین منظور طرح مرکز ملاقات والدین و کودک در دستور کار قرار گرفت و مطابق با آن قرار شد که دیدار فرزندان طلاق با والدین به ‌جای کلانتری ‌ها در این مراکز انجام شود.
وی اضافه کرد: هدف از افتتاح این مراکز جلوگیری از آثار منفی است که به ‌واسطه شرایط نامناسب و تنش‌زای محیط کلانتری‌ها به ‌وجود می‌آید که ناگزیر بر روح و روان کودک تأثیر می‌گذ‌ارد و آسیب‌های تربیتی بسیاری را موجب می‌شود.
علی‌محمدی اظهار کرد: در قانون حمایت خانواده مصوب 1391 و به موجب تبصره 1 ماده 41، قانون‌‌گذار به لزوم ایجاد امکانات مناسب برای ملاقات فرزندان طلاق با والدینشان تأکید و قوه ‌قضاییه را به فراهم‌‌سازی این ساز و کار مکلف کرده است، در این ماده قانونی آمده است، قوه قضاییه مکلف است برای نحوه ملاقات والدین با طفل، ساز و کار مناسب با مصالح خانواده و کودک را فراهم کند.
این مقام قضائی در پایان ابراز امیدواری کرد: قضات محاکم خانواده و اجرای احکام با توجه به حضور روان‌شناس، مددکار و مشاوره در این مراکز، همکاری بیشتری داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار