تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: مناطق روستایی کشور نیازمند برنامه های جداگانه و متناسب با ظرفیت های خاص است و پیچیدن نسخه یکسان برای این مناطق نیز کار اشتباهی است.
کد خبر: ۶۲۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 07 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اردشیر نوریان در نشست شورای اداری با اشاره به عملکرد ضعیف این استان در جذب تسهیلات مشاغل روستایی وعشایری افزود: بخشی از این موضوع به عملکرد نادرست مدیران و بخش دیگر آن به برنامه ریزی های نادرست مربوط می شود.
وی ادامه داد: هر یک از روستاهای کشور دارای قابلیت ها و ظرفیت های خاص و منحصر به فرد هستند، از همین رو تدوین و اجرای یک نسخه یکسان برای همه این روستاها کار نادرستی بوده است.
نوریان تصریح کرد: در طرح توسعه مشاغل روستایی و عشایری، جنبه های پیدای توسعه دیده شده، اما جنبه های پنهان آن مغفول مانده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تجدیدنظر در طرح های توسعه روستایی کشور افزود: جذب ناموفق تسهیلات و معطل ماندن طرح های مردم و پابرجا بودن مشکلات روستاییان ایجاب می کند در طرح های موجود تغییر رویه داده شود.
نوریان اظهار کرد: ظرفیت بالای باغداری در روستاهای حاشیه زاینده رود، ایجاد صنایع تبدیلی در این منطقه را به یک ضرورت تبدیل کرده اما چنین امکانی هیچگاه فراهم نشد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست افزود: یکی از مهمترین موانع جذب تسهیلات، نبود نگاه جامع و ناتوانی در برقراری پیوند بین روستاها و منابع است.
حبیب الله وفایی افزود: توزیع منابع و تسهیلات در روستاها باید مبتنی بر برنامه های توسعه ای باشد.
از مجموع 3 هزار میلیارد ریال تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری، 260 میلیارد ریال جذب شده که در مقایسه با استانهای دیگر عملکرد ضعیفی گزارش شده است.
چهارمحال و بختیاری 800 روستا دارد و 124 هزار خانوار عشایر بختیاری را در خود جای داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار