تابناک چهارمحال وبختیاری- به منظور تشريح مباني و قوانين مديريت پسماند سمينار تخصصي يك روزه در شهرك صنعتي شهركرد برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 05 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي چهارمحال و بختياري با اعلام اين خبر ، گفت : مديريت پسماند يا زباله بر مديريت جمع‌آوري، حمل و نقل ،پردازش ، بازيافت يا انهدام زباله‌ها دلالت دارد و پياده‌سازي آن در مقوله‌ي پسماند‌هاي صنعتي از اهميت بالايي برخوردار است.
عليرضا شفيع زاده افزود: از انواع پسماندهاي صنعتي مي‌توان به براده‌ها ، سرريزها و لجن‌هاي صنعتي اشاره كرد كه شيوه‌ي صحيح مديريت آن‌ها در اغلب موارد تهديدها را به فرصت تبديل مي‌كند.
وي اظهار داشت: متوليان واحدهاي صنعتي بايد مقيد به كنترل ، بازيافت و دفع متعارفِ پسماند‌هاي مربوط باشند و سازمان‌هاي اجرايي و نظارتي نيز مي‌بايست زيرساخت‌هاي لازم را براي اين بخشِ اثرگذار در توسعه‌ي اقتصادي فراهم كنند.
شفيع زاده تصريح كرد: خوشبختانه در جريانِ اين سمينار تخصصي ، از سوي متخصصين حقوقي و قضايي كليه‌ي قوانين و آيين‌نامه‌هاي اجرايي (به ويژه در بخش‌هايي از پسماندها كه موجب آسيب به محيط زيست مي‌شوند ) به طور كارشناسانه تشريح شد.
گفتني است كه 24 شهرك و ناحيه‌ي صنعتي داراي سند ثبتي با مساحتي بالغ بر 3 هزار و 600 هكتار در سطح استان چهارمحال و بختياري وجود دارد كه بيش از 260 هكتار از مجموع مساحت آن تحت پوشش فضاي سبز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار