تابناک چهارمحال وبختیاری- نشست بررسی و پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 04 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– به نقل از روابط عمومی استانداری استان اقبال عباسی در نشست بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برخی از پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان تأمین اعتبار شدند و روند اجرایی آن‌ها آغاز شده است اما برخی از مهم‌ترین این پروژه‌ها باقی‌مانده است که بعضاً نیازمند سرمایه‌گذاری هستند.
وی با اشاره به اینکه نخستین پروژه مهم چهارمحال و بختیاری مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان راه‌آهن اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان است، افزود: بخشی از این پروژه پیشرفت فیزیکی داشته است ولی برای تکمیل  پروژه مشکلاتی وجود دارد که علی‌رغم مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته هنوز به نتیجه نرسیده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پروژه دیگر که از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است طرح انتقال آب بن به بروجن است که از نظر اعتباری توجه ویژه‌ای برای آن لحاظ شده است، لذا انتظار داریم وزارت نیرو با توجه به اینکه این یک پروژه ملی است اقدامات لازم را انجام دهد.
وی در ادامه اضافه کرد: طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری تهیه و در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب و به دبیرخانه ارسال شد اما هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم، این در حالی است که ایجاد رشته گردشگری در دانشگاه شهرکرد، پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به طرح‌های صنایع‌دستی و گردشگری و توسعه و اشتغال در بخش صنایع‌دستی در حال انجام بوده و جمعی نیز در این بخش مشغول هستند.
عباسی به مصوبات دیگر سفر رئیس‌جمهور شامل بیمارستان بروجن، سد بابا حیدر، مسائل مربوط به عشایر استان و در بخش صنعت به سه طرح ایدرو، ایجاد صنایع پتروشیمی، تکمیل طرح فولاد، آهن اسفنجی و تولید ورق اشاره کرد.
استاندار خاطر نشان کرد، تکمیل و بهره برداری از این طرح‌ها می‌تواند تحولی در روند پیشرفت و توسعه پایدار استان چهارمحال و بختیاری ایجاد کند.
این نشست با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار،رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و جمعی از مدیران مرتبط با مصوبات سفر به میزبانی مشاور معاون اجرایی رییس جمهور و مسئول پیگیری مصوبات سفر دولت تشکیل شد.
در ادامه این سفر استاندار چهارمحال و بختیاری در نشستی که با حضور مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و معاون امور آب و آبفا وزارت نیرو و مدیران ذیربط وزارت نیرو که به منظور بررسی کم و کیف مصارف منابع آب برگزار شد، اظهار کرد: نصب کنتورهای کنترل مصرف آب در حوضه ی چهارمحال بختیاری انجام شده است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور کنترل و نظارت مصرف، تصریح کرد: در این راستا تعدادی از بندها جمع آوری شده و با برداشت های غیرمجاز برخورد لازم صورت گرفته است.
عباسی اضافه کرد: وضعیت این مایه گرانبها به قدری حساس شده که بایستی باتمام توان علمی و تجربی به حل این موضوع بشتابیم.
وی گفت: در صورت عدم مدیریت مصرف و برداشت های بی رویه و آسیب دیدن منابع آب سطحی و زیرزمینی، تامین آب برای شرب مردم و کشاورزی در آینده بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود.
در این نشست از معاون وزیر و مجموعه مدیران مربوط برای بازدید و بررسی کم و کیف تولید آب و مسائل و مشکلات مربوط به استان دعوت بعمل آمد و مورد موافقت نیز قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار