تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری عامل خاموشی های پی در پی در استان را ناشی از خشکسالی و کاهش سهم نیروگاه های آبی از ذخایر سدها عنوان کرد.
کد خبر: ۶۲۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 03 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مجید فرهزاد افزود: با توجه به کاهش بارندگی ها، ظرفیت پایین آب سدها و کاهش سهم نیروگاه های آبی ، کشور با کمبود حدود 6هزار مگاوات تولید انرژی برق مواجه شده است.
وی ادامه داد: انتظار می رفت با صرفه جویی 10 درصدی مشترکان این کمبود جبران شود اما با همکاری نکردن مردم در مدیریت مصرف برق، افزایش مستمر دما و افزایش بی سابقه مصرف برق در روزهای اخیر سبب شد تا خاموشی هایی به شبکه سراسری برقرسانی استان ها اعمال شود.
فرهزاد تصریح کرد: این خاموشی ها به صورت متناوب در مناطق مختلف استان تا زمان جبران کمبود برق ادامه خواهد داشت.
وی افزود: از اینرو انتظار می رود در طول ماه آتی مردم صرفه جویی همه جانبه در مصرف برق بویژه در زمان پیک بار( ساعات 15-11 بعدازظهر و 23- 20 شب )داشته باشند.
فرهزاد از مردم خواست برای مدیریت مصرف برق ،در ساعات اوج بار تا حد امکان برای کولرهای آبی از دور کند و از کولرهای گازی کمتر استفاده کنند.
همچنین خاموش کردن لامپ های اضافی و دستگاه های برقی غیرضروری و استفاده حداقلی در زمان اوج مصرف از دیگر مواردی بود که فرهزاد در کاهش خاموشی های برق موثرعنوان کرد.
زمان و مناطق خاموشی ها در سایت شرکت توزیع نیروی برق به نشانی chb-edc.ir اطلاع رسانی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار