استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و جراح قلب چهارمحال و بختیاری از انجام موفقيت آميز دومين عمل خونرساني هيبريد چند مرحله‌اي بازگشايي سرخ رگ‌هاي کرونر قلب در اين استان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ 01 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حسین اعظمی با بیان اینکه انسداد عروق قلب يکي از مهمترين دلايل مرگ و مير در جامعه محسوب مي‌‎شود، اظهار کرد: این جراحی پس از استان فارس از خردادماه سال جاری تا کنون برای دو بيمار بالاي ۶۰ سال در استان به کمک متخصصان پزشکي چهارمحال و بختياري با ترکيب عمل‌هاي باي پس، فنرگذاري و آنژيو پلاسي در دو بيمارستان هاجر(س) و آيت‌الله كاشاني شهركرد با موفقيت انجام شده است.
وی افزود: عمل هیبرید یکی از راه‌های درمان انسداد فراگير عروق قلبي ( انسداد سه رگ عمده قلبي) است و در صورتي که رگ کاروتيد، همزمان تنگ باشد، احتمال بروز عوارض حين عمل را بطور چشم گيري کاهش مي‌دهد.
اعظمی ادامه داد: این روش مزایای دو روش جراحی و اینترنشين (جراحي باي پس) را براي کارايي برتر و دراز مدت تلفيق کرده و به بيمار کمک مي‌کند با بار احتمالي عوارض كمتري مواجه شود.
وی کاهش احتمال بروز عوارض نسبت به جایگزين کردن پيوندهاي وريدي با فنرهاي درون رگي در اين بيماران را از دیگر مزایای این عمل عنوان کرد.
این جراح قلب تصریح کرد: همچنین این روش کاربرد زیادی براي بيماراني که داراي رگ‌هاي پرخطر براي پيوند هستند دارد و با بکارگيري عمل استنت به‌عنوان مکمل جراحي باي پس، فيزيولوژي بهتري در جريان خون سرخ رگ‌هاي کرونري قلب ايجاد مي‌شود.
وی با بیان اینکه برای انجام عمل هیبرید يک مرحله‌اي نيازمند سرمايه‌گذاري زیادی در اتاق عمل هيبريد است، افزود: دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد بدون نياز به اين سرمايه گذاري موفق به انجام اعمال جراحي هيبريد شده است.
اعظمی در پایان برای انجام اعمال جراحی برای بیماران نیازمند به اين شيوه درماني و انتقال دانش به ساير بيمارستان‌ها براي انجام عمل هيبريد اعلام آمادگي کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار