تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان سامان بواسطه قرارگیری در حاشیه زاینده رود از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است، اما بهره گیری از این ظرفیت ها مغفول مانده است.
کد خبر: ۶۲۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 30 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- اردشیر نوریان در بازدید از روستاهای شهرستان سامان افزود: مسافران و گردشگران بسیاری به ویژه در فصل تابستان به این شهرستان سفر می کنند، اما محدودیت امکانات و نبود زیرساخت های لازم موجب نارضایتی این مسافران شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا باید با یک برنامه ریزی جدی مبتنی بر اسناد بالادستی و تجهیز منابع، صنعت توریسم این منطقه را متحول کرد.
نوریان با تاکید بر توسعه مراکز خدماتی و بوم گردی شهرستان سامان تصریح کرد: ضروری است در ایجاد زیرساخت ها از جمله توسعه محورهای مواصلاتی و جاده های ارتباطی، مراکز خدماتی، اقامتی و پذیرایی در این شهرستان اقدامات شایسته ای انجام گیرد.
نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی در ادامه رفع مشکل حریم روستایی را از مهمترین مطالبات مردم دانست و گفت: برای رفع این مشکل هماهنگی های لازم بین دستگاه های متولی ایجاد شده است.
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری نیز در این بازدید با اشاره به بحران آب و خطر خشکیدگی 5 هزار هکتار از باغات قدیم شهرستان سامان افزود: برای تجهیز این باغات به سیستم نوین آبیاری علاوه بر یارانه متمرکز، تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده است.
ذبیح الله غریب با بیان اینکه اختصاص تسهیلات برای تجهیز باغات قدیم شهرستان سامان محدودیتی ندارد، تصریح کرد: برای هر هکتار از این باغات 20 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.
وی افزود: براثر خشکسالی های سال گذشته 30 درصد از باغات گردوی استان خشک شد و خسارت سنگینی برجا گذاشت.
غریب، توسعه صنایع تبدیلی را از دیگر برنامه های این نهاد در شهرستان سامان اعلام کرد و گفت: با سرمایه گذارانی که علاقمند به سرمایه گذاری در این حوزه هستند در خصوص واگذاری اراضی و اعطای تسهیلات همکاری می شود.
شهرستان سامان یکی از مهم ترین نقاط پرجاذبه ایران زمین دارای ویژگی ها و قابلیت های با ارزش بی نظیر و جذابیت های تاریخی و فرهنگی است.
آب و هوای مناسب و معتدل، وجود بخشی از رودخانه زاینده رود و پل زمانخان، وجود آسیاب های آبی در اطراف زاینده رود، باغات فراوان بادام و هلو و همچنین تفرجگاه های حاشیه زاینده رود با دهکده های توریستی اطراف، سامان را به نگین زیبایی های چهارمحال و بختیاری تبدیل کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار