تابناک چهارمحال وبختیاری- کارشناس مذهبی با بیان اینکه روش‌های مدرن تبلیغ برای نسل جوان جواب می‌دهد، گفت: لازم است برای تبلیغ دین از ظرفیت رسانه‌های نوین بهره ببریم.
کد خبر: ۶۲۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 26 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی با بیان اینکه امروزه تبلیغات ضد دین بسیاری مخصوصا علیه دین اسلام انجام می‌شود، گفت: تبلیغات ضد دین بیشترین تأثیر را بر روی جوانان دارد.
کارشناس مذهبی اظهار کرد: با توجه به این که نوع مخاطب متفاوت است، روش‌های تبلیغ دین نیز تفاوت دارد.
وی با بیان اینکه در جامعه افرادی هستند که به روش سنتی زندگی می‌کنند، گفت: نفوذ و تبلیغ ضددین در این افراد نسبت به جوانان و نسل جدید کمرنگ‌تر است و منبر‌ و روش‌های سنتی در این افراد تاثیر بیشتری دارد.
حسینی عنوان کرد: انسان تا زمانی که زنده است باید خود را برای رویارویی با شبهات آماده کند.
کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات در آخرالزمان دین‌داری برای همه افراد جامعه سخت است و مهم نسل جوان ماست که زندگی اجتماعی خود را به تازگی آغاز کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در نسل جوان قطعا روش‌های مدرن بیشتر جواب می‌دهد، ادامه داد: همان‌طور که در بازار و کسب‌و‌کار روش‌های مدرن جایگزین روش‌های سنتی شده است مانند مد لباس و کالاهای تبلیغاتی به تبع آن تبلیغات دینی نیز باید به روش‌های نوین انجام شود.
حسینی گفت: به دلیل گسترش فضاهای مجازی، محبوبیت آن‌ها و در دسترس بودن، این فضاها اثر بیشتری نسبت به روش‌های سنتی به‌دنبال دارد.
کارشناس مذهبی بیان کرد: روش‌های سنتی تبلیغ دین که بیشتر از طریق رادیو و تلویزیون و به‌صورت صوتی و تصویری، در زمان‌های خاصی انجام می‌شود، ممکن است توسط عموم مردم دیده شود و جواب دهد اما چیزی که مسلم است در زمان حال روش‌های مدرن مانند اینترنت، فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های موجود اثرگذارتر است.
وی ادامه داد: هجمه‌های ضددین و فرقه‌های نوظهور مخالف دین تبلیغات خود را بیشتر از طریق فضای مجازی و روش‌های مدرن انجام می‌دهند و دلیل آن سهل‌الوصول بودن و دسترسی آسان به آن است.
حسینی تاکید کرد: نکته مهم این است که این کارها همراه با تبلیغات و جاذبه است، در کنار شبهه‌ای که وارد می‌کنند تبلیغات دیگر در جوانب مختلف قرار می‌دهند و این تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
کارشناس مذهبی اظهار کرد: بعضی مواقع دلایل دیگری مانند وضع اقتصادی و معیشتی نامناسب جامعه در کنار تبلیغات ضددین قرار می‌گیرد، دشمنان از این مسئله در کنار تبلیغات ضددین خود در فضاهای مجازی استفاده می‌کنند و جوانان ما که اطلاعات دینی کمتری دارند را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار