تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه افزایش قیمت میوه در تابستان امسال دورازانتظار نیست، افزود: این افزایش وابسته به نرخ گذاری اتحادیه مرکزی میوه و تره بار است.
کد خبر: ۶۲۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ 24 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سیدرضا هاشمی درباره نحوه نرخ گذاری میوه افزود: عرضه میوه در شهرها توسط ادارات تابعه شهرداری ها انجام می شود، اما ادارات مرجع نرخ گذاری میوه نیستند.
وی ادامه داد: این سازمان، نرخ میوه را براساس اعلام سایت اتحادیه مرکزی در اختیار اتحادیه میوه و تره بار قرار می دهد و با حدود 2 تا 5 درصد افزایش قیمت نسبت به استان همجوار(اصفهان) به دلیل هزینه حمل و نقل، در بازار عرضه می کند.
هاشمی تصریح کرد: افزایش قیمت میوه در تابستان به دلیل افزایش نرخ ارز، نهاده های وارداتی تولید و هزینه های حمل و نقل محتمل است، اما این افزایش غیر منطقی نخواهد بود.
وی با بیان اینکه میوه های متنوع و صیفی جات به وفور در استان در حال توزیع است، افزود: امسال به دلیل بارش های مساعد فصل بهار، تاکنون شاهد کمبود عرضه میوه در استان نبوده ایم و این محصولات با کیفیتی مطلوب تر از سال های گذشته و قیمتی مناسب تر در حال عرضه است.
درحالی که رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرکرد در روزهای اخیر از گرانی قیمت هندوانه در بازار خبرداده و قیمت پایین فروش این محصول در سال گذشته و به صرفه نبودن کشت آن را عامل این گرانی عنوان کرده بود، اما اظهارات ایم مقام مسئول از کاهش قیمت هندوانه به دلیل بارش های بهاری در استان های تولید کننده در ماه های گذشته حکایت دارد.
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شهرکرد، پیش رس، نوبرانه، سردرختی و وارداتی و صادراتی بودن میوه و وضعیت عرضه و تقاضا را ازعوامل تاثیرگذار در قیمت گذاری میوه عنوان کرد.
از 170 نوع میوه و صیفی جات عرضه شده در چهارمحال و بختیاری تنها حدود 10 محصول در استان تولید و مابقی از استان های دیگر بخصوص اصفهان وارد می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار