تابناک چهارمحال وبختیاری- طرح تاب آوری و توان افزایی اجتماعی زنان چهارمحال و بختیاری با حضور 20 تسهیل گر در شهرکرد وارد مرحله اجرایی شد.
کد خبر: ۶۲۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ 24 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مشاور استاندار و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری در حاشیه اجرای این طرح گفت: در این طرح خانواده ها با بهره گیری از از الگوهای اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تکانه های درونی و آسیب های اجتماعی مقاوم می شوند.
پریسا ابراهیم پور، استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و گفت: طرح تاب آوری اجتماعی زنان طرحی برای مردم است که به وسیله خود آنها نیز اجرا می شود و نه تنها برای جمعیت زنان بلکه برای کل اعضای خانواده طراحی شده است.
وی با بیان اینکه این طرح در 2 مرحله اجرا می شود، تصریح کرد: در مرحله نخست که از امروز آغاز شده و تا پنجم تیرماه ادامه دارد در قالب کارگاه های آموزشی مشورتی 20 تسهیلگر محلی آموزش های لازم را فرا می گیرند.
مشاور استاندار و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در مرحله دوم که از نهم تیرماه آغاز می شود 210 نفر در هفت محله استان به مدت 60 ساعت در کلاس های آموزشی مشارکتی این طرح شرکت می کنند.
ابراهیم پور خاطرنشان کرد: منظور از تاب آوری تحمل مشکلات و آسیب های اجتماعی نیست، بلکه هدف آن است که خانواده ها و بخصوص زنان و کودکان در معرض آسیب بتوانند این مشکلات و سختی را بخوبی تحمل و پشت سر بگذارند.
طرح ملی تاب آوری اجتماعی و توان افزایی زنان از طرح های دولت یازدهم و دوازدهم است که می تواند پیش زمینه ورود به عرصه های عملیاتی ترویج مدار و بالابردن آستانه تحمل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار