تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: افزون بر 45 درصد از گوشت مصرفی این استان توسط عشایر کوچرو تولید و روانه بازار مصرف می شود.
کد خبر: ۶۲۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ 24 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- سام مردانی میزان تولید گوشت قرمز سالانه استان را 26 هزار تن برآورد و اظهارکرد: از این میزان افزون بر 14هزار تن گوشت دام سبک است.
وی مازاد تولید گوشت قرمز سالانه در استان را 8 هزار تن دانست و گفت: بخشی از گوشت مازاد به استانهای همجوار ارسال می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری همچنین از تولید 10 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر کوچرو از زمان استقرار در مناطق ییلاقی این استان در سال جاری خبر داد.
وی بارش های بهاری وغنی بودن اغلب مراتع مناطق ییلاقی، مهار و کنترل به موقع بیماری دامی از جمله 'تب برفکی' را ازعمده دلایل افزایش تولید گوشت قرمز دانست.
مردانی از اجرای موفقیت آمیز طرح ترکیب ژنتیکی بیش از 5 هزار راس دام سبک طی سال جاری در روستاهای این استان خبر داد و گفت: این طرح در کیفیت تولید پروتئین استان تاثیر مستقیم دارد.
وی تصریح کرد: طرح اصلاح نژاد دامی با استفاده از نژادهای پرتولید و با هدف افزایش تولید گوشت با کیفیت و کاهش چربی در این منطقه انجام می شود.
وی از تولید 19 هزار و 103 تن محصولات لبنی توسط عشایر کوچرو در مناطق ییلاقی استان خبر داد و افزود: عرضه محصولات دامی عشایر در فصل بهار تعادل نسبی در قیمت گوشت و لبنیات استان فراهم خواهد نمود.
چهارمحال و بختیاری با داشتن 2 میلیون و 700 هزار راس دام سبک و سنگین به عنوان قطب دامپروری کشور محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار