تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح توزیع بن سواد آموزی در بین سوادآموزان استان در راستای تشویق آنان برای شرکت در کلاس های آموزشی خبر داد.
کد خبر: ۶۲۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ 19 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مرتضی ارشادی افزود: این طرح برای دومین سال پیاپی با اولویت مناطق روستایی در استان اجرایی شده است.
به گفته وی، میزان ریالی این بن ها 11 میلیون ریال است که به سوادآموزان پس از گذراندن یک دوره آموزشی 8 ماهه و اخذ گواهی موفقیت در این دوره ها اعطا می شود.
وی با بیان اینکه این طرح به پالایش سوادآموزان و کاهش نرخ بی سوادی در استان به خصوص مناطق روستایی کمک کرده بود، افزود: سازمان نهضت سواد آموزی با افزایش 10 درصدی مبلغ این بن ها و ادامه این برنامه در استانهای پایلوت موافقت کرده است.
ارشادی اظهار کرد: مرحله اول این طرح در سال 95 در 7 استان به صورت پایلوت اجرا شد که استان چهارمحال وبختیاری نیز جز این استانها بود و در این طرح 10 هزار بن به مبلغ 10 میلیون ریال صادر شد.
به گفته وی، امسال هیچ محدودیتی برای پرداخت و جذب این بن ها وجود ندارد و هر تعداد سوادآموز جذب شود این بن ها بین آنها توزیع می شود.
ارشادی افزود: براساس سرشماری سال 95 در استان 36 هزار بیسواد شناسایی شد که این تعداد نسبت به سرشماری دوره قبل 14 هزار نفر کاهش یافت.
به گفته وی، سال گذشته 6 هزار و 500 نفر در استان زیر پوشش آموزشهای سواد آموزی قرار گرفتند و سهمیه امسال برای آموزش بیش از 7 هزار نفر است.
چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با جمعیتی افزون بر 940هزار نفر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار