تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت: در پی خشکسالی های اخیر در استان 50 حلقه چاه تامین کننده آب شهری این استان خشک شده است.
کد خبر: ۶۲۰۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 19 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- قدرت الله بیگلری افزود: 80 درصد آب مورد نیاز شهرهای استان از طریق چاه ها تامین می شود و این در حالی است که خشکسالی های اخیر و افت آب های زیرزمینی سبب خشکیدگی تدریجی این چاه ها شده است.
وی تعداد چاه های تامین کننده آب شهری استان را 200 حلقه اعلام کرد و گفت: از این تعداد 150 چاه فعال است و مابقی خشک شده است.
بیگلری خاطرنشان کرد: افت آب های زیرزمینی و کاهش دبی چاه ها اگرچه شائبه نیتراته شدن آب را مطرح می کند اما مردم استان از این بابت نگرانی نداشته باشند و مطمئن باشند آب مصرفی آن مشکل نیترات ندارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری از پیش بینی کمبود آب برای برخی شهرهای استان در فصل تابستان خبر داد و گفت: احتمال کمبود آب در شهرهای شهرکرد، فرخشهر، بروجن، سورشجان، سردشت، کاج، گهرو و ناغان در فصل گرما وجود دارد که تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.
بیگلری، کاهش 1.3 درصدی پرت آب در پی اصلاح شبکه های آبرسانی، تقلیل فشار آب، جلوگیری از هدررفت آب در مخازن و اجرای برنامه های فرهنگی را از مهمترین برنامه های این سازمان برای مقابله با بحران آب برشمرد و افزود: بی شک گذر از این مشکل نیازمند همراهی مردم با مسئولان نیز می باشد.
در تابستان سال گذشته چهار شهر بروجن، فرادنبه، سفید دشت و فرخشهر با کمبود منابع آبی مواجه بودند که این مشکل با حفر چاه های جایگزین و مدیریت مصرف تا حدی برطرف شد.
هم اکنون 217 هزار مشترک با جمعیتی بیش از 530 هزار نفر در 40 شهر چهارمحال و بختیاری از آب شرب سالم بهره مند هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار