معاون بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه در روزهای گرم سال باید بیش از 8 لیوان آب در روز مصرف شود، گفت: چای و سایر نوشیدنی‌ها جایگزین آب نمی‌شود.
کد خبر: ۶۲۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 18 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- با آغاز فصل گرم سال و با توجه به تعریق بالای بدن در این روزها، کودکان و افرادی که در فضای باز مشغول بازی و فعالیت هستند، در صورت عدم مصرف میزان مطلوب آب دچار کم‌آبی می‌شوند.
نرگس عسگری با اشاره به اینکه در فصل گرم سال باید در گروه‌های سنی مختلف به مصرف آب توجه ویژه‌ای شود، گفت: کودکانی که در معرض نور خورشید و اشعه ماورابنفش قرار دارند علاوه بر احتمال ابتلا به سرطان پوست دچار کم‌آبی می‌شوند.
معاون بهداشتی بهداشت شهرستان شهرکرد، با بیان اینکه سالمندان باید در فصل تابستان حداقل هشت لیوان آب در روز مصرف کنند، افزود: کودکان دیگر گروه‌های سنی هم باید بیشتر از این مقدار آب در روز مصرف کنند.
وی با اشاره به اینکه مصرف چای و سایر نوشیدنی‌ها جایگزین مصرف آب در روز نمی‌شود، ادامه داد: در فصول گرم سال مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه مانند کاهو و خیار که ذخیره آب بالا دارند توصیه می‌شود.
عسگری  با بیان اینکه کم‌آبی خفیف بدن باعث سردرد، سرگیجه، گرفتگی‌های عضلانی و کمر درد در افراد می‌شود، اضافه کرد: در سالمندان کم‌آبی با سرگیجه‌های شدید بروز می‌کند.
معاون بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد گفت: قرار گرفتن در فضای باز و نور خورشید، کم‌آبی شدید کاهش افت هوشیاری و بیهوش شدن ناگهانی فرد را در پی دارد، که نیازمند مداخلات درمانی و مصرف سرم است.
عسگری با اشاره به اینکه یکی از شایع‌ترین دلایل خونریزی بینی، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و خشک بودن هوا است، افزود: مخاط بینی در این شرایط خشک و ترک‌هایی بر روی مویرگ‌ها ایجاد می‌شود که در صورت کوچکترین آسیب و خارش خونریزی را در پی دارد.
وی اضافه کرد: افراد با سابقه خونریزی بینی بهتر است از پمادهای چشمی و چرب‌کننده‌ها برای ایجاد رطوبت در مخاط بینی استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار