تابناک چهارمحال وبختیاری- استاد خوشنویس گفت: من دیپلم مکانیک دارم اما از آنجایی که پدربزرگم همیشه برای نوشتن از قلم نی استفاده می‌کرد، حس علاقه‌مندی به خوشنویسی در من شکل گرفت.
کد خبر: ۶۲۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 18 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- نمایشگاه نقاشی- خط و خوشنویسی صبح امروز با حضور مسؤولان و جمعی از هنرمندان چهارمحال و بختیاری در نگارخانه شهید شهرانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با عنوان «شبنم شوق» افتتاح شد.
به همین منظور گفت‌وگویی با خالق آثار این نمایشگاه داشتیم که متن گفت‌وگو به شرح ذیل است.
قنبر بلالی گفت: متولد سال 1339 هستم و از حدود 40 سال قبل وارد عرصه خوشنویسی شدم که در این راه استادان بزرگی از جمله استاد نصرالله معین اصفهانی و علی شیرازی کمک شایانی به من کرده‌اند.
استاد خوشنویس با اشاره به اینکه این نمایشگاه پانزدهمین نمایشگاه انفرادی من در سال‌های کار است، افزود: کارهای من بیش‌تر در زمینه خط نستعلیق است و همچنین من در کلیه نمایشگاه‌های داخلی و خارجی که از سوی انجمن خطاطان و حوزه‌ هنرهای معاصر برگزار شده است، شرکت داشتم.
وی ادامه داد: در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی رتبه‌های بسیاری کسب کرده‌ام که حاصل شرکت من در این جشنواره‌ها کسب دیپلم افتخار در سال 1380، کسب رتبه اول در جشنواره طلوع آفتاب، مقام سوم در جشنواره آب و چندین مقام در جشنواره دیگر بوده است.
بلالی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک وقفه یکساله به‌علت تعطیلی مراکز هنری در کار خوشنویسی وجود آمد، خاطرنشان کرد: از سال 1358 کار خوشنویسی را مجددا آغاز کردم و در همان سال در دوره مقام عالی قبول شدم.
استاد خوشنویس اضافه کرد: در سال 1374 مقام ممتاز، در سال 1391 مقام فوق ممتاز و در سال 1393 در دوره استادی برگزیده شدم و به درجه استادی در رشته خوشنویسی رسیدم و در کنار خوشنویسی مشغول تدریس در دانشگاه فرهنگیان نیز هستم.
وی با بیان اینکه رشته تحصیلی من هیچ ارتباطی به هنر و خوشنویسی نداشت، گفت: من دیپلم مکانیک از هنرستان صنعتی دارم و علاقه من به خوشنویسی به‌ این علت بود که پدربزرگم همیشه برای نوشتن از قلم نی استفاده می‌کرد و به‌همین دلیل حس علاقه‌مندی به خوشنویسی در من شکل گرفت و کار خود را با تمرین آغاز کردم.
بلالی در ادامه با اشاره به نمایشگاه «شبنم شوق»، بیان کرد: برای خلق آثار این نمایشگاه حدود 2 سال زمان صرف شده است که در این نمایشگاه 20 اثر نقاشی- خط و 15 اثر خوشنویسی به قلم نستعلیق، ثلث، چلیپا و دنگ 4/5 که درشت‌ترین خط خوشنویسی است در معرض دید علاقه‌‌مندان به این هنر قرار گرفته است.
استاد خوشنویس افزود: نقاشی‌های به‌نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه به‌صورت مدرن طراحی شده‌اند و در آن‌ها از رنگ‌های آکرولیک، رنگ و روغن و مخمل استفاده شده است.
وی در پایان ادامه داد: این نمایشگاه از  28‌ام خردادماه به‌مدت یک هفته در نگارخانه شهید شهرانی دایر است و علاقه‌مندان جهت بازید از این نمایشگاه می‌توانند در دو نوبت صبح و عصر مراجعه کنند و همچنین در کنار این نمایشگاه دو کارگاه آموزشی نیز برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار