در راستای اجرای طرح تولید ماهی در قفس
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرشیلات و آبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید و برداشت یکهزار تن ماهی پرورش شده در قفس از دریاچه سد کارون 4 در بهار امسال خبر داد و گفت: این میزان ماهی سردابی در خردادماه امسال وارد بازار مصرف شد.
کد خبر: ۶۲۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸ 18 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- پرویزمنصوری اظهار کرد: در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید و استفاده بهینه از منابع آبی استان، این طرح تولیدی در دستورکار قرارگرفت.
وی افزود: به منظور افزایش میزان تولید ماهیان سردآبی از فصل پاییز و زمستان گذشته با مشارکت بخش خصوصی به متقاضیان، طرح های پرورش ماهی در قفس به شرکت های دارای شرایط در دریاچه سد کارون 4 واگذار شد.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان تولید ماهی قزل آلا در قفس در سال گذشته را 700 تن اعلام کرد و اضافه کرد: با اجرای این طرح برای حدود 70 نفر بصورت مستقیم و 150 نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی شد.
وی متوسط وزن ماهی تولید شده در قفس را 800 گرم اعلام کرد و گفت: با افزایش وزن ماهی تولیدی به دو کیلوگرم در نیمه دوم سال، امکان صادرات این محصول به خارج از کشور فراهم می شود.
در روش پرورش ماهی در قفس، ماهی درون یک قفس یا سبد قرار می گیرد و آب به صورت آزاد بین منبع آبی و قفس در جریان است.
هم اینک 429 مزرعه پرورش ماهی مجاز و 10 مزرعه تکثیر ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های کارون، زاینده رود و بخشی از دز است که سالانه با تولید23 هزار تن ماهی سردآبی، این استان مقام نخست تولید ماهی قزل آلای کشور را دارد.
سد کارون 4 در 160کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری بر روی رودخانه کارون است و بلندترین سد دو قوسی ایران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار