مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جو ناشی از تغییرات نرخ ارز باعث سوءاستفاده برخی صنوف از شرایط موجود شد، گفت: شهروندان باید در زمان خرید کالا از فروشندگان فاکتور خرید مطالبه کنند.
کد خبر: ۶۲۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 17 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- محمدرضا عمرون با اشاره به اینکه به‌منظور اجرای سیاست‌های سازمان تعزیزات حکومتی، صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و نظارت بر کنترل قیمت‌ها طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در چهارمحال و بختیاری اجرا شد، گفت: این طرح با حضور کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، کارشناسان مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، کارشناسان شبکه دامپزشکی در شهرستان‌ها اجرا شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این طرح 48 اکیپ از 312 واحد صنفی و غیرصنفی بازرسی به‌عمل آوردند که در این بازرسی‌ها 99 واحد متخلف شناسایی و جهت رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.
وی اضافه کرد: از پرونده‌های ارجاع داده شده به شعب رسیدگی تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری، 33 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و متخلفان 55 میلیون ریال جریمه شدند و همچنین به 151 واحد تذکرات لازم جهت رعایت قوانین و مقررات داده شد.
عمرون با بیان اینکه جو ناشی از تغییرات نرخ ارز باعث سوءاستفاده برخی صنوف از شرایط موجود شد، عنوان کرد: شهروندان باید در زمان خرید کالا از فروشندگان فاکتور خرید مطالبه کنند و فروشندگان نیز موظفند با رعایت سود قانونی فاکتور فروش را در اختیار خریداران قرار دهند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز، خاطرنشان کرد: تعزیرات حکومتی با همکاری دستگاه‌های مرتبط در دو نوبت صبح و عصر از 350 واحد صنفی بازرسی به‌عمل آورد که در این بازرسی‌ها تخلف 211 واحد صنفی متخلف محرز شد.
وی اضافه کرد: پرونده‌ها جهت رسیدگی خارج از نوبت به شعب تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری ارجاع داده شد و متخلفان به پرداخت بیش از 170 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.
عمرون در پایان افزود: بیش‌ترین تخلفات واحدهای صنفی مربوط به صنوف خواروبارفروشان، نانوایی‌ها و فروشگاه‌های فروش پوشاک بود که این تخلفات شامل عدم درج قیمت، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گرانفروشی و عدم ارائه فاکتور خرید بوده است.
گفتنی است؛ شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات احتمالی در صورت امکان حضورا به اداره‌کل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری مراجعه کنند و یا گزارشات خود را به شماره تلفن  124 و 135 اعلام کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار