تابناک چهارمحال وبختیاری- کلنگ آغاز علمیات اجرایی توسعه مسجد امام حسن(ع) شهرکرد واقع در دروازه سامان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد بر زمین زده شد.
کد خبر: ۶۱۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 17 June 2018
به‌ گزارش تابناک شهرکرد– حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در آیین کلنگ‌زنی علمیات اجرایی توسعه مسجد امام حسن(ع) شهرکرد، اظهار کرد: خدای تبارک و تعالی یک ماه بندگانش را به مهمانی خودش دعوت کرده و ان‌شاءالله ما مهمانان لایقی بوده باشیم و واقعا بهره گرفته و درست از این ماه خارج شده باشیم.
وی افزود: اینگونه کارها قطعا مبارک و برکات فوق‌العاده دارد، برکاتش هم معمولا به دو شکل صورت می‌گیرد، شکل اول عنایت پروردگار و اخلاص است که وقتی اخلاص و عنایت پروردگار باشد، کار حتما جلو می‌رود و مسئله دوم مشارکت دادن مردم است که مردم، مخصوصا اهالی محل، به هر شکل ممکن در چنین کارهایی مشارکت جدی و عملی داشته باشند.
حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: مردم ما امروز این مسئله را می‌دانند که اینگونه مراکز، مساجد و حسینیه‌ها و حوزه‌های علمیه و اینگونه مراکز فرهنگی به دولت‌ها وابسته نیستند و همه به مردم و مومنان و خیران وابسته است و الحمدالله مردم هم خیّر و علاقه‌مند هستند و ذخیره آخرت می‌خواهند و می‌دانند بهترین ذخیره هم همین مساجد است.
امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: ما می‌رویم و چه بسا سال‌ها در دل خاک می‌پوسیم و جزء خاک می‌شویم تا در قیامت محشور بشویم ولی این مساجد می‌مانند و مردم در آن نماز می‌خوانند و عبادت می‌کنند و آثار و برکات و ثوابش برای آن کسانی است که در این راه قدم برداشته‌اند.
وی تاکید کرد: خانم‌ها هم مردان را در این جهت تشویق کنند و هر چه خودشان هم می‌توانند طلا، موقوفه، زمین یا خانه‌ای در این جهت بدهند که برایشان بماند و دیگران را تشویق بکنند تا ان‌شاءالله هر چه زودتر این مسجد شکل بگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: در این مکان مسجد از دو جهت لازم و ضروری است، یک اینکه محل، محلِ مستعد و مردم بسیار خوب و مسجدی هستند و مسئله دوم اینکه اینجا سر راه است و شهرکرد هم یک شهر توریستی و گردشگری است و رفت و آمد در آن زیاد است و طبعا وجود چنین مساجدی آبروی مرکز استان و خدمت‌رسانی به گردشگران محسوب می‌شود لذا ساخت این مسجد هم به گردشگر و مسافرین و هم به مردم خدمت می‌رساند و آثار کار خیلی زیاد و اهمیت کار هم بالاست که ان‌شاءالله با همت شما هرچه زودتر ما شاهد باشیم که این مسجد شکل بگیرد و ساخته بشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار