رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: کل آب مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای آینده در استان از پساب شهرها تامین می‌شود.
کد خبر: ۶۱۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 17 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- هیچ‌کس را نمی‌توان پیدا کرد که این روزها از بحران آب اطلاعی نداشته باشد، خشکسالی‌های اخیر تا حدی پیش رفته که در برخی نقاط کشور مردم برای تامین آب شرب خود نیز با مشکلاتی مواجه هستند.
شرایط خشکسالی گریبانگیر بسیاری از عرصه‌ها مثل کشاورزی و صنعت نیز شده است تا جایی که در شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری مشکلات عدیده‌ای برای تامین آب ایجاد شد و در برخی از این واحدها آبرسانی با تانکر صورت گرفت.
استفاده از پساب شهرها در واحدهای صنعتی که ارتباطی با تولید مواد غذایی و بهداشت مردم ندارد می‌تواند راهکاری برای برون‌رفت از وضعیت بحران آب در این واحدها باشد که این روزها مورد توجه مسؤولان چه در سطح کشور و چه در چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.
پساب بروجن در فولاد سفیددشت استفاده می‌شود
سید نعیم امامی گفت: چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های دارای طرح‌های هشت‌گانه فولاد است که بعد از اصفهان توانسته برای کل مصارف واحدهای تولیدی فولادی خود از پساب شهرها استفاده کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه قرارداد استفاده از پساب توسط فولاد سفیددشت با شرکت آب و فاضلاب شهری این استان منعقد شده است، افزود: طبق این قرارداد کل پساب بروجن به میزان 100 لیتر در این واحد تولید فولاد استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه کل آب مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای آینده در چهارمحال و بختیاری از پساب تامین می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر یک تصفیه‌خانه، یک تصفیه‌خانه تکمیلی و یک خط انتقال برای فولاد سفیددشت پیش‌بینی شده است و این واحد صنعتی موظف شده این موارد را در واحد تولیدی ایجاد کند.
امامی با تاکید بر اینکه در شهرک‌های صنعتی، از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود، عنوان کرد: این میزان تصفیه‌ای که انجام می‌شود صرفا استانداردها را برای آبیاری فضای سبز تامین می‌کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در شهرک‌های صنعتی واحدهای تولید مواد غذایی وجود دارد که به هیچ وجه نمی‌توان در آن‌ها از پساب استفاده کرد؛ ضمن اینکه به جز فولاد بقیه صنایع استان آب‌بر نیستند که نیاز به استفاده از پساب در آن‌ها باشد.
وی به استقرار صنایع بزرگ و آب‌بر چهارمحال و بختیاری در منطقه بروجن اشاره و بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌هایی که اخیرا در کشور ایجاد شده است برای تامین آب این صنایع از پساب شهر بروجن استفاده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار