نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: نداشتن متخصص، امکانات و تجهیزات پزشکی در شهرستان لرگان باعث بوجود آمدن مشکلات فراوان در این شهرستان شده است.
کد خبر: ۶۱۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 11 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مهدی محمودی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مناطق محروم در کشور بازدیدهای زیادی داشته است اما متاسفانه تاکنون در شهرستان لردگان حضور نداشتند و مشکلات این شهرستان به گوش وی نرسیده است.
وی با اشاره به اینکه لردگان تقریبا یک‌چهارم مساحت چهارمحال و بختیاری را دارا است، دارای 365 روستا بوده و جمعیتی بالغ بر 220 هزار نفر در آتن سکونت دارند، افزود: نداشتن متخصص باعث بوجود آمدن مشکلات فراوان در شهرستان لردگان شده است.
نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان لردگان تنها یک متخصص اتوپدی حضور دارد که جوابگوی این حجم جمعیتی شهرستان نیست، ادامه داد: سیستم نوبت‌دهی پزشکان و متخصصان در لردگان وضعیت مطلوبی ندارد و نوبت‌های پزشکان در همان لحظات ابتدایی صبح پر می‌شوند، بنابراین مردم مجبور هستند به شهرهای چون اصفهان یا شهرکرد مراجعه کنند.
محمودی با تاکید بر اینکه لردگان به‌لحاظ جغرافیایی از سمتی به خوزستان، از طرف دیگر همسایه کهگیلویه و بویراحمد و از سمتی هم نزدیک به شهرکرد است، عنوان کرد: از دورافتاده‌ترین روستای لردگان تا مرکز شهرستان حدود 2 ساعت فاصله است، این در حالی است که از مرکز شهرستان تا شهرهایی همچون شهرکرد هم فاصله زیادی وجود دارد.
وی در ادامه به جاده بزرگ خلیج فارس که از کنار لردگان می‌گذرد اشاره و خاطرنشان کرد: تصادفات بسیاری در این جاده رخ می‌دهد که به دلیل نداشتن امکانات و متخصص در شهرستان مجروحان تا زمانی که به نزدیک‌ترین مرکز درمانی برسند از بین می‌روند.
نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: چه بسیار خانواده‌هایی که فرزندان خود را به‌دلیل نبود امکانات و مختصص از دست می‌دهند.
محمودی تعداد بیماران خاص در شهرستان لردگان را 500 نفر عنوان و بیان کرد: از این تعداد 250 نفر سرطانی، 170 نفر مبتلا به تالاسمی ماژور و مابقی دیالیز می‌شوند، دستگاه‌های دیالیز در این شهرستان قدیمی و به 15 سال قبل بازمی‌گردد.
وی با اشاره به اینکه یک بیمارستان در شهرستان لردگان وجود دارد اما با توجه به جمعیت شهرستان و 365 روستای موجود در آن با کمبود پرسنل مواجه هستیم، تاکید کرد: در شهرستان هنوز دستگاه MRI، نیروی متخصص، پرسنل، پایگاه خون و... در این شهرستان وجود ندارد.
نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: درخواست مردم شهرستان لردگان این است که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شهرستان سفر کند و مشکلات و کمبودها را از نزدیک ببیند.
محمودی با بیان اینکه بیمارستان‌ شهرستان لردگان همراه‌سرا و هیچ‌گونه سرویسی برای همراه بیماران ندارد، ادامه داد: وضعیت کلینیک‌ها و پلی‌کلینیک‌های شهرستان لردگان در حد معمولی است و منحصر به پزشک عمومی و تزریقات است.
وی با تاکید بر اینکه سالانه 8 هزار نفر به جمعیت لردگان اضافه می‌شود که باید بر ای آن‌ها پیش‌بینی‌های درمانی و بهداشتی انجام شود، خاطرنشان کرد: شهرستان احتیاج دارد که امکانات، پرسنل و متخصص وارد آن شود تا جوابگوی نیاز مردم باشیم.
نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: بارها شاهد بودیم به دلیل نبود امکانات و نیروی متخصص مجروحان تصادفات تا زمانی که به مرکز درمانی برسند فوت می‌کنند.
محمودی به بیان اینکه شهرستان لردگان عشایرپذیر است و از استان‌های خوزستان و کهگیلیویه و بویر احمد وارد خاک این شهرستان می‌شوند که باید به آن‌ها هم سرویس‌های درمانی و بهداشتی ارائه داد، بعضا دیده شده در بیمارستان این شهرستان حالت مناطق جنگی دیده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار