مدیر کل تامین اجتماعی استان:
تابناک چهارمحال وبختیاری- در سال 1396 بیش از 28میلیارد تومان به 2218 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری که به علت های غیر ارادی بیکار شده اند پردخت شد.
کد خبر: ۶۱۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 11 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری ،مدیر کل تامین اجتماعی استان با اعلام این خبر گفت: چشم داشت به صندوق بیمه بیکاری بجای تمرکز بر تولید و اشتغال، از سوی برخی از  کارفرمایان، اقتصاد استان را به سمت نابودی سوق می دهد.
غلامرضا محمدی شرط لازم جهت پرداخت بیمه بیکاری را  غیر ارادی بودن بیکاری دانست و گفت: بیمه شدگان کلیه کارگاههای مشمول قانون کار و کشارزی طبق شرایطی که در آیین نامه  قانون بیمه بیکاری به آن اشاره شده است می توانند از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شوند به صورتی که چنانچه بیمه شده‌ای به‌علت تغییرات ساختار اقتصادی کارگاه مربوطه و به‌تشخیص وزارتخانه ذی‌ربط و تأیید شورای‌عالی کار، بیکار موقت شناخته شود و همچنین کلیه بیمه شدگانی که به صورت غیرارادی و  به‌علت مشکلات اقتصادی کارگاه و حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، جنگ ، آتش‌سوزی و ... بیکار شوند، می‌توانند از مقررات این قانون استفاده نمایند.تشخیص ارادی یا غیرارادی بودن بیکاری بیمه شده، به‌عهده هیاتی متشکل از نمایندگان این سازمان و اداره تعاون،کار و رفاه  اجتماعی  محل اشتغال بیمه شده است.
محمدی افزود: شایان ذکر است  طبق بند یک ماده 2 قانون تأمین اجتماعی  بیمه شده شخصی است که رأساً مشمول مقررات تأمین اجتماعی بوده و با پرداخت مبالغی به عنوان حق بیمه، حق استفاده از مزایای مقرر در این قانون را دارد. از طرف دیگر ، برابر ماده 148 قانون کار، کارفرمایان کارگاههای مشمول این قانون مکلفند بر اساس قانون تأمین اجتماعی نسبت به بیمه نمودن کارگران واحد خود اقدام نمایند. بنابراین، با توجه به ماده 148 قانون کار کلیه کسانی که مشمول قانون  کار هستند الزاماً تحت پوشش مقررات قانون تأمین اجتماعی قرار می گیرند اما  عکس آن ،همه اشخاصی که در شمول قانون تأمین اجتماعی قرار دارند برابر ماده 2 قانون تامین اجتماعی لزوماً مشمول قانون کار نخواهند بود به ویژه اینکه بخش های قابل توجهی از بیمه شدگان تأمین اجتماعی مشمول مقررات استخدامی خاص می باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار