تابناک چهارمحال وبختیاری- بهزاد ایزدی؛ پژوهشگر چهارمحال و بختیاری و دانش آموخته مقطع دکترای تفسیر تطبیقی، موفق به کسب رتبه دوم در «جشنواره انتخاب رساله های برتر قرآنی» شد.
کد خبر: ۶۱۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 09 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- بهزاد ایزدی با اعلام این خبر اظهار کرد: این رساله با عنوان «بررسی تطبیقی مبانی نظری ارتباطات در حوزه تربیت از دیدگاه نادینگز و تفاسیر فریقین» در خردادماه سال ۹۶ با نمره عالی در دانشگاه قم دفاع شد.
وی اضافه کرد: استاد راهنمای این رساله محمدعلی تجری، عضو هیات علمی دانشگاه قم و عبدالله معتمدی، عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی بوده است.
ایزدی گفت: در این رساله که یک کار بین رشته ای است، به بررسی تطبیقی نظرات یکی از صاحب نظران و نخبگان رشته فلسفه تعلیم و تربیت در آمریکا با نظرات صاحبان تفاسیر المیزان، من وحی القرآن و تسنیم پرداخته شده است.
این مدرس دانشگاه در خصوص ضرورت و اهمیت این پژوهش بیان کرد: نظرات «نادینگز» به عنوان یکی از مکاتب تربیتی در غرب و آمریکا، در قالب کتاب حداقل به ۲۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
وی افزود: «نادینگز» مدعی یک مکتب تربیتی جدید در غرب است که از آن با عنوان «اخلاق یا تربیت زنانه» نام می‌برد و پیشنهاد عمومی شدن و تعمیم آن به کل کشورهای دنیا را داده است.
پژوهشگر این رساله ادامه داد: این نظریه، اشکالات عمده‌ای دارد و پاسخگوی نیازهای انسانی به عنوان یک نظریه عام و جهانی نیست و در صورت پیاده شدن، نظام‌های تربیتی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند اما در عین حال می‌توان از نقاط قوت این نظریه استفاده کرد.
ایزدی بیان کرد: در رساله مذکور، اشکالات نظریه«نادینگز» از دیدگاه مفسرین منتخب شیعه و سنی بررسی شد و نقاط ضعف و قوت دیدگاه مذکور از نگاه مفسرین و نگارنده، جمع بندی و تدوین شد.
پژوهشگر قرآنی استان در خصوص فرایند انتخاب رساله خود در جشنواره انتخاب رساله‌های برتر قرآنی، خاطرنشان کرد: این رساله از میان رساله‌های متعدد قرآنی مقطع دکتری که به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و طی سه مرحله داوری، به عنوان رساله برتر قرآنی در مقطع دکتری شناخته و تقدیر شد.
لازم به ذکر است، اختتامیه جشنواره انتخاب رساله‌های برتر قرآنی ۱۳ خرداد ۹۷ در نمایشگاه قرآن با حضور عبدالهادی فقهی زاده، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار شد و در این مراسم از چهار رساله برتر قرآنی در مقطع دکتری با تقدیم لوح سپاس و جایزه، تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار