استاد حوزه علمیه شهرکرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاد حوزه علمیه با اشاره به واکنش تند استاندار چهارمحال و بختیاری در مقابل انتقاد نماینده دانشجویی در جمع مسؤولان، گفت: دروغگو خطاب کردن این دانشجو یک بی‌اخلاقی بود و ما باید حرمت دانشجویان و منتقدان را نگه داریم.
کد خبر: ۶۱۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 07 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی با اشاره به اهمیت شنیده شدن صدای اقشار مختلف مردم توسط مسؤولان، اظهار کرد: مسؤولان باید همانند مقام معظم رهبری در جمع اقشار مختلف مردم، نخبگان و روشنفکران حضور داشته باشند و نظریات آن‌ها را بشنوند، زیرا شنیدن سخنان مردم لازمه یک حکومت دینی است.
وی ادامه داد: متأسفانه برخی از دولتمردان و جریان‌های سیاسی علیرغم تبلیغات بسیاری که برای آزادی بیان دارند در عمل ثابت کردند که اعتقادی به تضارب آرا و آزادی اندیشه ندارند، بلکه تنها به دنبال این هستند که برای دیگران نسخه صادر کنند.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شنیدن سخنان و دغدغه‌های مطرح شده توسط فعال دانشجویی در جمع مسؤولان چهارمحال و بختیاری واقعا لذت‌بخش بود، گفت: وقتی می‌بینیم یک دانشجو مسائل و مشکلات استان را بدین نحو در جمع فعالان و مسؤولان بیان می‌کند مایه مباهات است و باید به این نکته توجه کرد که مخاطب سخنان این دانشجو صرفا استاندار نبود، بلکه این دانشجو کل مسؤولان استان را مخاطب قرار داد.
خسروی با بیان اینکه مسؤولان نمی‌خواهند صدای مردم شنیده شود، خاطرنشان کرد: سعه صدر لازمه هر انسانی است که بر مسند قدرت قرار دارد و باید گفت بی‌حوصلگی برای یک شخص تریبون‌دار بی‌معناست.
وی با اشاره به واکنش تند استاندار چهارمحال و بختیاری در مقابل انتقاد نماینده دانشجویی در جمع مسؤولان، افزود: دروغگو خطاب کردن این دانشجو یک بی‌اخلاقی بود و ما باید حرمت دانشجویان و منتقدانی که در فضای سیاسی و علمی تأثیرگذار هستند را نگه داریم.
استاد حوزه علمیه اضافه کرد: جای بسی تعجب است که استاندار در این جلسه عنوان کرد این سخنان به این دانشجو دیکته شده است و می‌توان نتیجه گرفت مسؤولان اجرایی ما درک درستی از فضای علمی و فکری دانشجویان ندارند، بنابراین لازم است ایشان در جمع دانشجویان حضور پیدا کنند و سخنان آن‌ها را بشنوند.
خسروی در ادامه با بیان اینکه سخنان استاندار در رابطه با دور شدن دانشجویان از فضای سیاسی نماد استبداد است، تأکید کرد: منع مردم به دوری از سیاست یک تفکر استبدادی است و باید به این نکته توجه کرد که دانشجویان قشر فرهیخته دانشگاه و دارای فکر هستند و باید به سخنان آنان گوش داد.
وی در پایان عنوان کرد: مسؤولان باید انتقاد را یک فرصت بدانند نه یک تهدید و باید گفت کسانی که به‌دنبال رشد و ارتقا هستند انتقاد را یک فرصت می‌دانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار