امام جمعه شهرکیان عنوان کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- امام جمعه شهرکیان با تأکید بر اینکه ماه رمضان، فرصت آشتی با خدا است، گفت: روزه‌داری فرصت مناسبی برای خودسازی و ترک محرمات است.
کد خبر: ۶۱۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 07 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام مهدی خدابنده با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، ماه گسترش سفره است، اظهار کرد: پیامبراکرم (ص) در این رابطه فرمودند "تاکنون این سفره را نه کسی دیده، نه کسی شنیده و نه به قلب کسی خطور کرده است" و تنها یک گروه بر سر این سفره می‌نشیند و این گروه فقط روزه‌داران هستند.
وی ادامه داد: سفره‌ای که در ماه مبارک رمضان گسترده می‌شود تمام نعمت‌ها در آن فراوان است و اگر انسان نتواند از این سفره بهره ببرد، غافل است.
امام جمعه شهرکیان با تأکید بر اینکه ماه رمضان، فرصت آشتی با خدا است، عنوان کرد: انسان می‌تواند در این ماه اراده خود را تقویت کند و اگر در طول سال به خدا قول می‌دهد که گناه نکند و زیر قولش می‌زند، روزه‌داری فرصت مناسبی برای خودسازی و ترک محرمات است.
خدابنده اضافه کرد: انسان می‌تواند در ماه مبارک رمضان زندگی خود را منظم کند و با برنامه‌ریزی زمان‌های خواب و بیداری و خوردن و آشامیدن خود را تنظیم کند.
وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم (ص) در رابطه با عظمت ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند اگر بنده ارزش ماه رمضان را می‌دانست، آرزو می‌کرد که سراسر سال ماه رمضان باشد، بنابراین بزرگان ما مقید بودند که در ابتدای این ماه مبارک نماز شکر بخوانند که زنده ماندند و این ماه عزیز را درک کردند.
استاد حوزه با بیان اینکه شیطان در ماه مبارک رمضان به غل و زنجیر بسته می‌شود، افزود: امام علی (ع) در این رابطه می‌فرماید شیطان عقده عقده پیش می‌آید یعنی در ابتدا گره تعلق به مستحبات را از دل انسان باز می‌کند و در مرحله بعد گره تنفر از مکروهات را باز می‌کند، سپس گره علاقه به واجبات را باز می‌کند، بنابراین انسان نسبت به واجبات سست می‌شود و در پایان گره تنفر از حرام را می‌گشاید و انسان مرتکب امر حرام می‌شود.
خدابنده ادامه داد: یکی از دلایلی که در ماه مبارک رمضان دست شیطان بسته می‌شود این است که اعمال آدم ازجمله نفس کشیدن و خواب عبادت به‌شمار می‌آید و انسان مؤمن در این ماه قرآن می‌خواند و پای منبر سخنرانان می‌نشیند، بنابراین وقتی گره مستحبات سفت می‌شود، شیطان نمی‌تواند به او راه پیدا می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه هرکس نور خدا در زندگی‌اش کمرنگ شود، شیطان ایمانش را سرقت می‌کند، بیان کرد: در ماه مبارک رمضان انسان‌هایی هستند که جنایت و معصیت انجام می‌دهند و باید به این نکته توجه کرد که اگر نور خدا در دل انسان قوی باشد، شیطان نمی‌تواند در دل او وارد شود.
امام جمعه شهرکیان با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم (ص) که فرمودند خداوند برای روزه‌دار پنج جایزه مشخص کرده است، گفت: این جوایز شامل نظر لطف خداوند، طلب مغفرت ملائکه برای روزه‌دار، زینت شدن بهشت در ماه مبارک رمضان، آمرزش گناهان، خوش بو شدن دهان به مشک و عنبر است.
خدابنده در پایان افزود: ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا، استجابت دعا، نزدیک شدن به آسمان و آسمانیان و ماه جبران گذشته است و می‌توان در شب‌های قدر از خداوند طلب مغفرت کرد، زیرا بسیار نیازمند این مغفرت هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار