امام‌جمعه سودجان:
تابناک چهارمحال وبختیاری- امام‌جمعه سودجان گفت: می‌طلبد بنده در همه عمر و در تمام ادوار تاریخ به شب قدر فکر کند و از اهمیت و ارزش آن با‌خبر شود.
کد خبر: ۶۱۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 03 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام مصطفی محمد‌زاده با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر اظهار کرد: خداوند در سوره قدر از انسان پرسش می‌کند که شب قدر چیست؟ و این سوال می‌طلبد بنده در همه عمر و در تمام ادوار تاریخ به آن فکر کند و از اهمیت و ارزش آن با‌خبر شود.
وی با بیان اینکه قدر نامی است که خداوند برای شبی که قرآن در آن بر پیامبر(ص) نازل شده انتخاب کرده است، عنوان کرد: خداوند در این شب حوادث را تقدیر و اندازه‌گیری می‌کند و سعادت، شقاوت، زندگی، مرگ و همه چیز‌هایی که در زندگی انسان اهمیت دارد را تعیین می‌کند و این نشان‌دهنده ارزش این شب است.
امام‌جمعه سودجان با اشاره به آیات سوره دخان اصل نزول قرآن در شب قدر را متذکر شد و به بیان حدیثی از امام باقر( ع) پرداخت که در شب قدر خیر و شر، مرگ و زندگی و روزی هر سال تعیین می‌شود اگر چه مشیت‌ الهی در جایگاه خود قرار دارد.
محمدزاده در پاسخ به این سوال که شب قدر در چه ماهی از سال قرار دارد، گفت: طبق آیات قرآن این شب در یکی از شب‌های ماه مبارک رمضان قرار دارد.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین چیزی که در آیات در ارزش این شب آمده اهمیت نزول قرآن است، ادامه داد: طبق روایات تمامی کتب آسمانی در شب‌ قدر نازل شده‌اند و از آنجایی که قرآن حیات‌بخش کل نظام بشریت شده و به‌عنوان ام‌القوانین است اهمیت ویژه‌ای دارد.
امام جمعه سودجان گفت: شروع قرآن در یک ماه رمضان در سال اول بعثت پیامبر بوده است اما به آن معنی نیست که شب‌ قدر فقط مختص آن است.
محمدزاده خاطر‌نشان کرد: اگرچه قرآن به طور کلی در یک شب نازل شده است ولی با توجه به آیات سوره قدر این شب در سال‌های بعد هم وجود دارد ولی نزول قرآن تکرار نمی‌شود اما نزول فرشتگان و روح هر سال تکرار می‌شود.
وی با بیان اینکه واضح نبودن دقیق زمان شب قدر به دلیل گستردگی و افزایش عبادت بندگان و انس بیشتر با خداوند است، اظهار کرد: حتی اگر شب اصلی قدر را درک نکنیم خداوند به نیت افراد ثواب و اجر می‌دهد.
امام جمعه سودجان در پایان به اعمال شب قدر اشاره کرد و گفت: زیارت امام حسین( ع)، غسل، گفتن ذکر‌های مختلف و خواندن دعای جوشن کبیر از جمله اعمال این شب با برکت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار