تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: 2 هزار و 380 میلیارد ریال از تسهیلات اشتغالزایی استان در حوزه های مختلف جذب شد.
کد خبر: ۶۱۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ 02 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حفیظ الله فاضلی افزود: در حوزه اشتغال فراگیر از 801 طرح متقاضی، 43 طرح در دست بررسی در بانک های عامل است و 19 طرح موفق به دریافت تسهیلات شده است.
وی، میزان اعتبار تخصیصی به استان در حوزه اشتغال فراگیر را 4 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان 754 میلیارد ریال جذب شده و برای یک هزار و 277 نفر اشتغالزایی کرده است.
فاضلی همچنین از جذب 86 درصدی اعتبارات حوزه مشاغل خانگی در استان خبر داد و گفت: در حوزه مشاغل خانگی 225 میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص داده شد که از این میزان 135 میلیارد ریال جذب شده است.
وی با اشاره به تایید 262 طرح در حوزه اشتغال روستایی و عشایری در استان، اظهار کرد: در این حوزه 3 هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده که از این میزان یک هزار میلیارد ریال جذب شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حوزه خود اشتغالی نیز 190 طرح با مبلغ 30 میلیارد ریال در زمینه صنایع دستی و فرش و 18 طرح صنعتی و صنفی به مبلغ 60 میلیارد ریال به تصویب رسید و در حال دریافت تسهیلات است.
فاضلی افزود: دستگاه های اجرایی استان متعهد هستند تا در پایان امسال 13 هزار شغل ایجاد کنند که بیشترین میزان تعهد بر عهده اداره کل صنعت، معدن، تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
تعداد بیکاران چهارمحال و بختیاری 63 هزار نفر اعلام شده است.
چهارمحال و بختیاری طی سالهای اخیر با دارا بودن بالاترین نرخ بیکاری در رتبه های نخست تا سوم بیکاری در کشور جای گرفته است.
طبق گزارش مرکز آمار ایران، چهارمحال و بختیاری در پاییز 96 با 21 درصد نرخ بیکاری پس از استان کرمانشاه بالاترین جمعیت بیکار را در کشور به خود اختصاص داده است.
کارشناسان نبود زیرساخت های توسعه از قبیل فقدان واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ و طرح های کشاورزی پربازده، ضعف مدیریت در بهره گیری از ظرفیت های نسبی این استان از جمله در حوزه گردشگری و ناتوانی در جذب اعتبارات را از عوامل مهم افزایش نرخ بیکاری و عدم توسعه یافتگی این استان عنوان می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار