مسؤول بهداشت محیط و کار شبکه بهداشت شهرکرد مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مسؤول بهداشت محیط و کار شبکه بهداشت شهرکرد گفت: میزان ابتلا به بیماری آب مروارید با مصرف دخانیات تا 40 درصد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۶۱۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 31 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مجید قنبریان با اشاره به اینکه قلیان به عنوان تهدید قرن 21 اعلام شده است، اظهار کرد: روند مصرف قلیان خصوصاً در فضای خانواده روز به روز در حال افزایش است.
وی با بیان برخی باورهای غلط عموم در مورد مصرف قلیان، افزود: نیکوتین موجود در دود قلیان با عبور از آب از بین نمی‌رود؛ مصرف هر بار قلیان برابر مصرف صد سیگار است.
مسؤول بهداشت محیط و کار شبکه بهداشت شهرکرد با اشاره به اینکه مصرف دخانیات شیوع بیماری‌های قلبی و ریوی و سرطان‌های مختلف را در پی دارد، اضافه کرد: میزان ابتلا به بیماری آب مروارید با مصرف دخانیات تا 40 درصد افزایش می‌یابد.
قنبریان با بیان اینکه درصد مرگ و میر در افراد معتاد به دخانیات بالا است، ادامه داد: سرطان ریه، بیماری‌های پوستی و فساد دندان از دیگر بیماری‌هایی هستند که با مصرف دخانیات در افراد شایع می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه پنجم تا 11 خردادماه‌جاری هفته ملی بدون دخانیات با شعار «قلیان سمی برای سلامت خانواده» نامگذاری شده است، گفت: برگزاری مسابقات ورزشی در سه رشته طناب‌کشی، مشت‌اندازی و فوتسال و اهدای یادبود به 12 نفر از افرادی که موفق به ترک دخانیات شده بودند در روستای هرچگان از جمله برنامه‌های این هفته در شهرستان شهرکرد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار